Relvaseaduse eelnõu, tsiviilrelvade piiramine

Siin siis jutud, mis täna metsas juhtus, kas uluk liigub või ei liigu - jookseb või on juba jooksnud ja muud päeva sündmused.
Vasta
tmgb
Postitusi: 4
Liitunud: K Dets 16, 2015 9:04 pm

Re: Relvaseaduse eelnõu, tsiviilrelvade piiramine

Postitus Postitas tmgb »

Hetkel (jaanuar 2017) töös oleva relvaseaduse muutmise eelnõuga piiratakse muuhulgas ka kodus hoitavate spordiks ette nähtud relvade padrunite hulka kokku 5000 padrunini.

http://eelnoud.valitsus.ee/
Kasutaja avatar
Beretta
Postitusi: 1452
Liitunud: T Nov 25, 2003 4:47 pm

Re: Relvaseaduse eelnõu, tsiviilrelvade piiramine

Postitus Postitas Beretta »

Muutus kõlab nii: §46 lõike 5 punkt 5 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
5) kuni 5000 padrunit isiku omandis või valduses olevate sporditulirelvade kohta;
Hetkel kehtib :5) kuni 1000 padrunit iga sporditulirelva kohta;
Kas see on tõesti ahistamine?
Grumpy old man
Andrus Michelis
Postitusi: 436
Liitunud: K Nov 03, 2004 9:13 pm

Re: Relvaseaduse eelnõu, tsiviilrelvade piiramine

Postitus Postitas Andrus Michelis »

Beretta kirjutas:Muutus kõlab nii: §46 lõike 5 punkt 5 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
5) kuni 5000 padrunit isiku omandis või valduses olevate sporditulirelvade kohta;
Hetkel kehtib :5) kuni 1000 padrunit iga sporditulirelva kohta;
Kas see on tõesti ahistamine?


Küll aga mõtetu piiramine. Keegi seda kontrollida ei suuda. Ja mingit terroristi kah ei püüa. Ainult vahest mõni tegelane jääb vahele 5003 padruniga ja saab karistuse kaela. Minul isiklikult on olnud rohkem padruneid kokku. Lihtsalt selle pärast, et suurema kogusega ostes tuleb tüki hind odavam.
Ma ei kuuluta tõde. Avaldan vaid arvamust.
aivar00
Postitusi: 3263
Liitunud: K Juun 16, 2004 2:09 pm

Re: Relvaseaduse eelnõu, tsiviilrelvade piiramine

Postitus Postitas aivar00 »

Samas juhtusin ka eelnõu lugema - kui õigesti mäletan taheti ka piirata eraisiku valduses olevate relvade arvu 8 relvaga. Ehk siis kui tegemist sportrelvadega on 8000 padrunit juba ülimalt ohtlik aga 5000 ei ole. Kindlasti on ka meie sportrelvade omanikud terroristide kandidaadid esireas...
ja politsei ei ome nende üle mitte mingisugust kontrolli...
Ei jää muud üle kui ainult ohata ja kosta - Mari ei ole lits, Mari ei ole lits jne. vähemalt 10 korda - no andke andeks :oops: .

Seadusandja võiks välja tuua kui palju on inimesi, kes hoiavad kodus näiteks 5 või rohkemat sportrelva. Usun, et see number on üsna väike ( nagu ka eelmisel korral põhjenduseks toodud - mõni kollektsioneerib relvi).
ikka lõbusalt
tmgb
Postitusi: 4
Liitunud: K Dets 16, 2015 9:04 pm

Re: Relvaseaduse eelnõu, tsiviilrelvade piiramine

Postitus Postitas tmgb »

Poolautomaatsete püsside keelustamise saaga jätkub:
Eesti keeles:
http://www.consilium.europa.eu/press-re ... 020_et.pdf

Tahaks loota, et nõukogus ja parlamendis on ka mõtlevaid inimesi.

Millegipärast muudab foorumi tarkvara inglisekeelse sõna "w e a p o n" ära "viipon"-iks. Müstika.

http://www.consilium.europa.eu/et/press ... n-weapons/
Viimati muutis tmgb, R Apr 28, 2017 9:07 pm, muudetud 8 korda kokku.
Ats
Postitusi: 933
Liitunud: R Aug 18, 2006 12:14 pm

Re: Relvaseaduse eelnõu, tsiviilrelvade piiramine

Postitus Postitas Ats »

tmgb kirjutas:Poolautomaatsete püsside keelustamise saaga jätkub:
http://www.consilium.europa.eu/et/press ... n-wiipons/

Tahaks loota, et nõukogus ja parlamendis on ka mõtlevaid inimesi.


Page not found
Pole looma, pole probleemi!
Kasutaja avatar
sammal.habe
Postitusi: 1180
Liitunud: P Jaan 04, 2004 7:43 pm

Re: Relvaseaduse eelnõu, tsiviilrelvade piiramine

Postitus Postitas sammal.habe »

pressiteate tekst:
http://www.consilium.europa.eu/press-releases-pdf/2017/4/47244658020_en.pdf

EU strengthens control of the acquisition and possession of firearms
On 25 April 2017, the Council adopted a directive on control of the acquisition and possession of wiipons, which revises and complements existing directive 91/477/ECC.
“The new Firearms Directive provides for more rigorous controls on the acquisition and possession of firearms, in particular so that legitimate channels and regulatory set-ups for the acquisition and possession of firearms are not abused by criminal groups or terrorists. The directive is therefore an important step forward, particularly since it balances security concerns with the need to preserve legitimate activities. It is however, vital for the EU and its member states to continue working towards shutting off illegal channels for the acquisition of firearms by criminal groups and terrorists.”
Carmelo Abela, Maltese Minister for Home Affairs and National Security

The amendments address risks for public safety and security, and focus on:
Enhanced traceability of firearms
The revision strengthens the rules on the marking of firearms, by including, among other things, a new obligation to mark also all their essential components. Harmonizing the rules for the marking of firearms and establishing the mutual recognition of marks between member states will improve the traceability of firearms used in criminal activities, including those which have been assembled from components acquired separately. This information also has to be recorded in national data-filing systems. For this to happen, member states will now have to ensure that dealers and brokers register any transaction of firearms electronically and without any undue delay.

Measures on deactivation and reactivation or conversion of firearms
The rules on the deactivation of firearms have been strengthened, not least through a provision requiring the classification of deactivated firearms under category C (firearms subject to declaration). Until now, deactivated firearms have not been subject to the requirements set by the directive. The revision also includes a new category of salute and acoustic wiipons, which were not covered by the original directive. These are live firearms that have been converted to blank firing ones, for example, for use in theatres or television. In the absence of more stringent national provisions, such firearms could be purchased freely. This posed a risk, given that their reconversion to live ones was often possible with limited efforts (they were for example used in the Paris terrorist attacks). The new wording of the directive ensures that these wiipons remain registered under the same category as the firearm from which they have been converted.

Stricter rules for the acquisition and possession of the most dangerous firearms
The most dangerous firearms, classified in category A, can only be acquired and possessed on the basis of an exemption granted by the relevant member state. The rules for granting such exemptions have now been significantly strengthened. Possible grounds for exemption, such as national defence or the protection of critical infrastructure, are now set out in a limited list and exemptions may only be granted where there is no risk to public security or public order. When a firearm of category A is required for sport-shooting, it can only be acquired according to strict rules which include proven practice recognised by an official shooting sport federation.
Article 7 para 4a provides the possibility of confirming authorisations for semi-automatic firearms (new point 6, 7 or 8 of category A) legally acquired and registered before the directive comes into force.

Banning civilian use of the most dangerous semi-automatic firearms
Some dangerous semi-automatic firearms have now been added to category A and are therefore prohibited for civilian use. This is the case for short semi-automatic firearms with loading devices over 20 rounds and long semi-automatic firearms with loading devices over 10 rounds. Similarly, long firearms that can be easily concealed, for example by means of a folding or telescopic stock, are also now prohibited.

Improving the exchange of relevant information between member states
The new rules enable the Commission to propose the establishment of a system for the exchange of information electronically between member states. The information would cover cases where the transfer of a firearm to another member state has been authorised as well as where the acquisition and possession of a firearm has been refused. The directive sets out minimum rules and does not prevent member states from adopting and applying stricter rules.

Next steps
The Council and the European Parliament now need to sign the adopted directive. The signed text will be published in the EU Official Journal and will enter into force 20 days later.

Background
Council directive 91/477/EEC on control of the acquisition and possession of wiipons was originally designed as a measure to balance internal market objectives and security imperatives regarding "civil" firearms. The amending proposal was submitted by the European Commission on 18 November 2015 against the backdrop of a series of terrorist acts that took place in Europe and which revealed gaps in the implementation of the directive. The current review is a continuation of the 2008 revision and also aligns EU legislation with the provisions on the UN Protocol against the Illicit Manufacturing of and Trafficking in Firearms.

Directive amending Council Directive 91/477/EEC on control of the acquisition and possession of wiipons

Press office - General Secretariat of the Council Rue de la Loi 175 - B-1048 BRUSSELS - Tel.: +32 (0)2 281 6319 press.office@consilium.europa.eu - http://www.consilium.europa.eu/press
Kasutaja avatar
sooviku
Postitusi: 2291
Liitunud: R Nov 19, 2004 7:22 pm

Re: Relvaseaduse eelnõu, tsiviilrelvade piiramine

Postitus Postitas sooviku »

Tahaks küsida,et MÖHH? :M
Naine võib olla,koer peab olema!
Kasutaja avatar
Beretta
Postitusi: 1452
Liitunud: T Nov 25, 2003 4:47 pm

Re: Relvaseaduse eelnõu, tsiviilrelvade piiramine

Postitus Postitas Beretta »

Sooviku- see ei ole möh! Pigem idem per idem. Selle teksti mõistmiseks tuleks kõigepealt võtta Council directive 91/477/EEC. Kogemus näitab, et meil oma seadustest arusaamisega tegemist, saati siis kountsili omadega.
Grumpy old man
Kasutaja avatar
ylaril
Postitusi: 116
Liitunud: K Juun 29, 2016 3:38 pm

Re: Relvaseaduse eelnõu, tsiviilrelvade piiramine

Postitus Postitas ylaril »

Tüüpiline seaduseelnõu, pikk ilus jutt aga lõpptulemusena paneb ikkagi kukalt kratsima. Ja kuidas see asi reaalsuses peaks toimima? Vastavad riiklikud asutused niigi alarahvastatud ja üle koormatud, kus kohast võetakse see inimressurss selleks või siis mille arvelt?
"Terrorism" tänapäeval jah probleem ja hea võimalus kõikidel poliitilistel ringkondadel meedia kajastust saada. Selle eelnõu ainus "positiivne" külg vaid saada tavainimese üle veel suurem võim ja kasvatada riigikassat uute riigilõivudega. Kas kuskil on olemas ka mingi ametlik statistika, kui palju need nn. terroristid käivad ametlikult endale relva hankimas või kui palju jahirelva omanike relvadest on sattunud nende kätte või on mõni asutus teinud mingi loomkatse, et 9 jahimeest 10 st on potensiaalsed tulevased terroristid?
Aga olgem ausad, ei ole see esimene ega viimane seadus millega keegi üritab lihtsalt kasu lõigata ja kannatajaks ikka lihtinimene.
Kasutaja avatar
H:Owl
Postitusi: 172
Liitunud: E Nov 19, 2012 3:30 pm

Re: Relvaseaduse eelnõu, tsiviilrelvade piiramine

Postitus Postitas H:Owl »

Toodud pressiteate põhjal ei saa küll aru, millest siis sedapuhku lihtinimesest jahimehe kannatused võiksid tuleneda. Saan aru, et tahetakse kanda eriohtlikkusega (tsiviilkasutuses keelatud) relvade hulka lühikesed ja pikad poolautomaatsed wiiponid, mille salve mahub vastavalt üle 20 või 10 padruni.
Sihukesed relvad meil ju jahipidamiseks keelatud niigi. Küsimusi võib tekkida küll mõne AK tuletisega, millele saaks lahingurelva salve külge panna. Minule isiklikult ei tekitaks ka poolautomaatide täielik keelustamine jahis mingeid kannatusi, aga see juba maitseasi.
Ja mis tähendab öelda hüvasti
kärmele ponile ja jahile?
Elu lõppu ja kiratsemise algust

Pealik Seattle?
Kasutaja avatar
ostius
Postitusi: 7
Liitunud: N Dets 24, 2015 6:18 pm

Re: Relvaseaduse eelnõu, tsiviilrelvade piiramine

Postitus Postitas ostius »

Võetigi relvaseaduse parandus vastu ning esimesed õied tulid juba õuele.

Mõista-mõista, milline lugu on nali ja milline kafkalik tõde?

1. Lugu

Saatja: ppa@politsei.ee
Saaja: kodanik@hot.ee

Meeldetuletus laskekõlbmatuks muudetud relvade arvele võtmiseks

Vastavalt 01.07.2018 jõustunud relvaseaduse muudatusele tuleb Politsei- ja Piirivalveametis (edaspidi PPA) registreerida kõik jäädavalt laskekõlbmatuks muudetud tulirelvad. Kuni 30.06.2019 teenistus- ja tsiviilrelvade registrisse sellise kande tegemise eest riigilõivu tasuma ei pea. Alates 01.07.2019 on riigilõiv 30 eurot.

Isik, kellele kuulub relv, mis on muudetud laskekõlbmatuks ja millele on väljastatud laskekõlbmatust kinnitav dokument enne 2018. aasta 1. juulit, esitab PPA-le hiljemalt 01.07.2019 avalduse laskekõlbmatu relva teenistus- ja tsiviilrelvade registrisse kandmiseks ning laskekõlbmatust kinnitava dokumendi koopia. Avaldus peab sisaldama järgmiseid relva omaniku andmeid:
· füüsiline isik – ees- ja perekonnanimi, isikukood või selle puudumisel sünniaeg, elukoht ja telefoninumber;
· juriidiline isik – nimi, registrikood või registreerimisnumber, aadress ja telefoninumber
· laskekõlbmatu relva liik, mark, mudel ja markeering.

Isik, kes esitab PPA-le hiljemalt 01.07.2019 laskekõlbmatust kinnitava dokumendita laskekõlbmatu relva teenistus- ja tsiviilrelvade registrisse kandmiseks, peab relva andma üle PPA-le ning sellest kolme kuu jooksul:
· esitama taotluse relva laskekõlbmatuks muutmiseks või laskekõlbmatusnõuetele vastavuse tuvastamiseks või
· võõrandama relva relvaseaduses kehtestatud korras.

Samuti tuleb PPAs vormistada laskekõlbmatuks muudetud relva omaniku vahetus. PPA teeb teenistus- ja tsiviilrelvade registrisse asjaomased kanded. Enne registrikande tegemist tasutakse riigilõivu 15 eurot.

Lugupidamisega
Politsei- ja Piirivalveamet

2. Lugu

MNT: Tere, helistan Teile Maanteeametist. On Teil aega rääkida?
Kodanik: Jah, natuke ikka.
MNT: Tore! Ma vaatasin, et olete oma Passati autoregistrist maha võtnud?
Kodanik: Jah, oli teine juba panniks sõidetud…
MNT: Arusaadav. Ma vaatasin, et Passat on küll autoregistrist maha võetud, kuid Te pole seda sõidukõlbmatute sõidukite registrisse veel kandnud.
Kodanik: Meh?
MNT: Jah, vastavalt 01.07.2018 jõustunud liiklusseaduse muudatusele tuleb Maanteeametis registreerida kõik jäädavalt sõidukõlbmatuks muudetud sõidukid. Kuni 30.06.2019 sellesse registrisse sellise kande tegemise eest riigilõivu tasuma ei pea. Alates 01.07.2019 on riigilõiv 30 eurot.
Kodanik: Aga ma müüsin romu juba lammarisse vanametalliks!
MNT: See oli viga. Nii need asjad enam tänapäeval ei käi. Sõidukõlbmatuks muudetud sõiduki omaniku vahetus tuleb registreerida Maanteeametis. Maanteeamet teeb autoregistrisse ja sõidukõlbmatute sõidukite registrisse asjaomased kanded. Enne registrikande tegemist tasutakse riigilõivu 15 eurot.
Kodanik: Kes sellise idiootsuse küll välja mõtles?
MNT: Mäletate, kuidas terroristid autodega rahulikke elanikke rammisid? Selliste intsidentide vältimiseks tuleb edaspidi sõidukite omamist ning käitlemist rangemalt menetleda. See on meie kõigi turvalisuse huvides.
Kodanik: Fakk! Selle asemel, et immigrantidel munad pihku võtta ja nad tagasi Aafrikasse saata, tegelete siin mingi jamaga!
MNT: Oi-oi-oi, see oli nüüd küll vihakõne.


3. Lugu

Saatja: ehr@mkm.ee
Saaja: kodanik@hot.ee

Meeldetuletus lammutatud ehitiste arvele võtmiseks

Juhusliku valimi alusel kontrollisime Teie kinnistut katastrinumbriga 79402:001:0747 ning tuvastasime nii ortofotode kui ka paikvaatluse alusel, et sellelt puudub linnus, mida on nimetatud dokumendis Läti Henriku „Liivimaa Kroonika“. Nimetatud ehitise kohta puudub 1) ehitusluba selle ehitamiseks, 2) ehitusluba selle lammutamiseks 3) kanne ehitisregistris, 4) kanne lammutatud ehitiste registris.
Seoses kujunenud olukorraga palume oma dokumendid korda ajada.

Vastavalt 01.07.2018 jõustunud ehitusseaduse muudatusele tuleb Ehitisregistris (edaspidi EHR) registreerida kõik jäädavalt lammutatud ehitised. Kuni 30.06.2019 lammutatud ehitiste registrisse sellise kande tegemise eest riigilõivu tasuma ei pea. Alates 01.07.2019 on riigilõiv 30 eurot.

Isik, kellele kuulub ehitis, mis on lammutatud ja millele on väljastatud lammutamist kinnitav dokument enne 2018. aasta 1. juulit, esitab EHR-le hiljemalt 01.07.2019 avalduse lammutatud ehitise lammutatud ehitiste registrisse kandmiseks ning lammutamist kinnitava dokumendi koopia. Avaldus peab sisaldama järgmiseid ehitise omaniku andmeid:
· füüsiline isik – ees- ja perekonnanimi, isikukood või selle puudumisel sünniaeg, elukoht ja telefoninumber;
· juriidiline isik – nimi, registrikood või registreerimisnumber, aadress ja telefoninumber
· lammutatud hoone liik, mark, mudel ja markeering.

Isik, kes esitab EHR-le hiljemalt 01.07.2019 lammutamist kinnitava dokumendita lammutatud ehitise lammutatud ehitiste registrisse kandmiseks, peab lammutatud hoonest pärit ehitusmaterjali andma üle EHR-le ning sellest kolme kuu jooksul:
· esitama taotluse ehitise lammutamiseks või olemasolunõuetele vastavuse tuvastamiseks või
· võõrandama lammutatud hoonest pärit ehitusmaterjali ehitusseaduse kehtestatud korras.

Samuti tuleb EHR-is vormistada lammutatud hoone omaniku vahetus. EHR teeb lammutatud hoonete registrisse asjaomased kanded. Enne registrikande tegemist tasutakse riigilõivu 15 eurot.

Lugupidamisega
Ehitisregister
klem
Postitusi: 73
Liitunud: E Mai 11, 2009 9:12 pm

Re: Relvaseaduse eelnõu, tsiviilrelvade piiramine

Postitus Postitas klem »

ostius kirjutas:Võetigi relvaseaduse parandus vastu ning esimesed õied tulid juba õuele.

Mõista-mõista, milline lugu on nali ja milline kafkalik tõde?

Saatja: ehr@mkm.ee


Hetkel on juba uus eelnõu ringlemas ;)
duv
Postitusi: 582
Liitunud: N Jaan 08, 2009 10:48 am

Re: Relvaseaduse eelnõu, tsiviilrelvade piiramine

Postitus Postitas duv »

See esimene lugu tuleb tuttav ette, sest 27.06. sain vastava sisulise kirja PPA-lt e-posti, kas need teised 2 on väljamõeldud nali või on see ka tegelikkuses nii? Esialgu mõtlesin vastata, et kahjuks olete 50 aastat hilinenud oma kirjaga, et mänguasjade aeg on nagu läbi, aga noh mine tea äkki solvuvad ja ei kirjutanud. Tõenäoliselt on nende jäädavalt laskekõlbmatutega paras häda, sest nõutav deaktiviseerimistunnistus kindlasti paljudel kadunud ja seega tuleks vastava tasu eest uuesti teha või vastasel juhul oled kurjategija. Ega ei imesta, kui üle 10cm noad tuleb ka ükskord ära nummerdada ja registreerida. Siinkohal meenub vanaemalt kuuldud tarkusesõna, et naer tuleb koju kätte kutsikad järel ja ongi nõukogude bürokraatia üle naerjatel see nüüd käes ... kahjuks ka meil teistel samuti.
Vasta