Ahto Kattai kirjutas:
Kas neid (HW 97K) "gaasi vedruga " ei toodeta?
ei
Ahto Kattai kirjutas:
Või kas sellel gaasiga "vedrul" üldse on mingit eelist ,tavalise vedruka ees?
Jah. Hääl nõrgem, vinnastamine pehmem, puudub pöördemoment laskmisel, saab vinnastatuna hoida pikemat aega. Eluiga ka pikem (ca 10k lasu vs 3500 keerdvedrul)
Ahto Kattai kirjutas:
Kas see prell löök on ikka sama mis tavalisel vedrukal?
+/- sama
Ahto Kattai kirjutas:
Kas tavaline vedru oleks üks ühele vahetatav gaaskolb vedruga?
HW97 puhul - ei.
Asi on selles, et mehhaaniliselt vedrupüssi kolvad jagunevad kahte tüüpi.
Üks tüüp (nimetan seda GAMO-tüübiks, siia kuluvad GAMO relvad ja nende kloonid, Hatsanid, cometad, Noricad jms) selline, et kolb on sees tühi ja päästikumehhanismi "konks" võtab kolba küljest kinni. Nendel enamvähem lihtne asendada keerdvedru gaaskolbvedruga, muudatused on vedru tagumises osas ja juhiku eemaldamises.
Teine tüüp, kuhu kuuluvad
HW, Diana, CZ Slavia jne on kolba keskkinnitusega ehl kolva keskel on olemas varss, mis läheb keerdvedru keskel ja selle tagumisest osast haarab kinni päästikumehhanisn. Sellel on mitmed eelised, esiteks kolb käib vähem vastu kompressori seina ja vedru on stabiilsem, kuna varss täidab ka juhiku rollii. Samas, niikakua kui see varss on seal, gaaskolb lihtsalt ei mahu sisse (ja kui eemaldad, siis päästikul pole millest haarada)
Muidugi olemas mõned haiged lahendused, ntx Venemaal prooviti teha ka kahe küljes paigutatud varraga ja keskel auguga gaaskolbvedrusid, kuid see lahendus on lihtsalt väga kallis ja pole üldse töökindel. Seega, minu soovitus oleks 2. tüübi püssi juhul rahuneda maha ja mitte eriti mõelda gaaskolbvedrust.