Relva puhastamine piduripuhastusvahendiga

Küsimused relvameistritele lootuses kompententsetele vastustele.
pealik
Postitusi: 38
Liitunud: T Jaan 07, 2014 6:42 am

Re: Relva puhastamine piduripuhastusvahendiga

Postitus Postitas pealik »

Marekp kirjutas:Soovitaks kasutada parem carburettor cleanerit, mis on palju ohutum, aga vana õli ja muud sellist saasta lahustab sama hästi.


Mille poolest need kaks vahendit erinevad ja mis selle teise ohutumaks teeb?
Pauli
Postitusi: 1291
Liitunud: E Nov 29, 2004 4:03 pm

Re: Relva puhastamine piduripuhastusvahendiga

Postitus Postitas Pauli »

Koostise poolest 8) Karpapuhastajas on kontsentratsioon ilmselt natuke vähemlenduvate ja "pehmemate" koostisosade poole - mõjub aeglasemalt ja ei aurustu nii kiiresti, ehk rohkem leotab.
Ei, see ei ole Rio de Janeiro, see on hoopis midagi hullemat.
gunnar
Postitusi: 882
Liitunud: P Aug 22, 2004 4:18 pm

Re: Relva puhastamine piduripuhastusvahendiga

Postitus Postitas gunnar »

Tiit Karp kirjutas:Whitespirit ehk lakibensiin on üks ja sama. Kasutatakse värvitööstuses ja maalrite töös värvide vedeldamiseks ja pintslite pesemiseks, kõlbab ka asfaldiplekkide eemaldamiseks autodelt ja õlist puhastamiseks. Kui vastupidav sellele on kabavärv- pole kuulnud.
Aviobensiin (alias B-70) on sootuks muu. Kasutatakse kummiliimis. Kuivab kiiremini ja jäägitult. Lahustab samuti bituumenit ja õli.


Aviobensiin on 110LL, lisaks siis muidugi Jet klassis kerosiinid A ja A1 ning nafta B aga neid parem mitte näppida, igavese ja haiseva sitakihi jätavad :)
Kasutaja avatar
honkomees
Postitusi: 2969
Liitunud: P Mär 14, 2004 4:13 pm

Re: Relva puhastamine piduripuhastusvahendiga

Postitus Postitas honkomees »

gunnar kirjutas:
Tiit Karp kirjutas: ... Aviobensiin (alias B-70) on sootuks muu. ...


Aviobensiin on 110LL, lisaks siis muidugi Jet klassis kerosiinid A ja A1 ning nafta B ...
-
Kui veel ise lennuväljal töötasin vene ajal, siis oli tõesti lennukibensiini margiks B-70 (tegelt oli olemas ka teist sorti mida ei mäleta ja Tartu lennuväljal ei ladustatud) ning kütuseinseneride sõnul oli tolle B-70 oktaanarvuks 110, seega on äkki tegu nö uue standardi järgse ümbernimetamisega? Aga see poes müüdav nn aviobensiin on ikka mingi muu bensiinilaadne ollus, mitte täpselt see lennukibensiin.
Ja lennukipetrool oli tõesti hea asi, vot see meenuta enim white-spiritit.
Jaht on kunst, mis nõuab ohvreid!
Kasutaja avatar
Marekp
Postitusi: 172
Liitunud: L Sept 06, 2008 6:40 pm

Re: Relva puhastamine piduripuhastusvahendiga

Postitus Postitas Marekp »

pealik kirjutas:
Marekp kirjutas:Soovitaks kasutada parem carburettor cleanerit, mis on palju ohutum, aga vana õli ja muud sellist saasta lahustab sama hästi.


Mille poolest need kaks vahendit erinevad ja mis selle teise ohutumaks teeb?


Isiklikest kogemustest võin väita, et brake cleaner on "äkilisem" lahusti kui carburettor cleaner. Samas, ega carburettor cleaner ka mingi päris süütu vedelik ei ole, näiteks on tal lakki lahustav võime. Seega viimistletud puitosade peale ei maksaks lasta.
Prohvet Maltsvet
Postitusi: 426
Liitunud: T Dets 11, 2007 5:26 am

Re: Relva puhastamine piduripuhastusvahendiga

Postitus Postitas Prohvet Maltsvet »

Müüakse ju spetsiaalselt toru siseõõnsuse puhastamiseks vahtu, mis väga hästi eemaldab vase jm osakesed.
Ole kui leebe tuul...
Kasutaja avatar
Marekp
Postitusi: 172
Liitunud: L Sept 06, 2008 6:40 pm

Re: Relva puhastamine piduripuhastusvahendiga

Postitus Postitas Marekp »

Prohvet Maltsvet kirjutas:Müüakse ju spetsiaalselt toru siseõõnsuse puhastamiseks vahtu, mis väga hästi eemaldab vase jm osakesed.

Toru puhastamiseks küll jah, aga antud teema käsitleb päästikusüsteemi puhastamist. Ma ei kujuta küll ette, et torupuhastus vahuga seda teha saab. Või saab?
Tiit Karp
Postitusi: 236
Liitunud: R Juun 02, 2006 9:35 am

Re: Relva puhastamine piduripuhastusvahendiga

Postitus Postitas Tiit Karp »

Aviobensiin on 110LL, lisaks siis muidugi Jet klassis kerosiinid A ja A1 ning nafta B aga neid parem mitte näppida, igavese ja haiseva sitakihi jätavad :)[/quote]

Aviobensiin B-70 on vene standart. Tänapäeval on meil saadaval muu mailma eri oktaanarvuga aviobensiinid. Näiteks 100 ja 110LL, mis on eri oktaanarvuga ja omavahel erinevad antioksüdandi, plii sisalduse ja oksüdatsiooni stabiilsuse poolest. See kõik on standartiseeritud kaup.
Aga see, mida teile poest pähe määritakse, ei pruugi üldsegi olla see, mille pähe ostate. Näiteks relvaõlina müüdav VD-40 küll väljatöötatud metallipindade kaitseks korrosiooni eest, aga ei ole õige kasutada relva päästemehhanismis, või rauaõõne õlitamiseks. Õli täielik retsept on küll salastatud, aga sisaldab 51% whitespiriti, mis aurustub ja järgi jäänud mass moodustab vastupidava kihi, mida tuleks enne relva kasutamist eemaldada mingi lakibensiini taolise lahustiga.
Ühel relvaõli reklaamil on kirjas, et on universaalne ja võib ka kõrva lasta!!!
Üldiselt ükski lahusti (kui just ei sisalda leelist või hapet) relva metall osi ei kahjusta, aga puitdetailidele kasuks kińdlasti ei tule.
Sagedane raua lae küljest lahtikruvimine ka relvale kasuks ei tule. Ega see päästemehhanism sagedast tagist puhastamist ka vajagi. Mina olen pihustanud vedelat õli, see toob küllaltki hästi mustuse välja, ja liigse õli olen ära pühkinud.
Willem
Postitusi: 16
Liitunud: K Okt 11, 2006 9:43 pm

Re: Relva puhastamine piduripuhastusvahendiga

Postitus Postitas Willem »

Mina puhastan neid kohti kuhu hästi ligi ei pääse või mida on halb lahti võtta, vedela õli ja suruõhuga. Juhul kui kompressorit kodus ei ole, siis ajab asja ära ka suruõhk ballooonis. Kindlasti soovitan kasutada kaitseprille!
willem
pealik
Postitusi: 38
Liitunud: T Jaan 07, 2014 6:42 am

Re: Relva puhastamine piduripuhastusvahendiga

Postitus Postitas pealik »

Olen ise nüüd vahepeal piduripuhastusvahendiga relva päästikugruppi puhastanud ja mõne kogemuse võrra rikkam:

a) Ega see piduripuhastusvahend püssirohujääke eriti hästi ikkagi lahusta. Puhtamaks läheb küll, aga mitte päris nii nagu lootsin.

b) Peale paari menetlust hakkas relva päästik raskelt ja "kriuksuga" käima. Kiskusin päästikugrupi lahti ja nagu oodata oligi, oli vahend viinud määrde ka sealt, kuhu seda vaja on. Kui päästikumehhanismi liugpinnad määrdega üle käisin, hakkas päästik jälle normaalselt toimima.

Loo moraal ühesõnaga selline, et piduripuhastusvahendiga relva päästikugrupi puhastamine kokkuvõttes ikkagi mehhanismi lahti kiskumisest ei päästa.
Vasta