niva 4x4
Re: niva 4x4
kriss kirjutas:kui paljudel on jahilkäimiseks niva ja kas õigustab ennast.
Meie jahiseltskonna paaril mehel on niva ja peaks mainima, et maastikumasinatest kõige vähem "istuvad sees". Originaalrataste asemel on veel villise omad ja sellise kombinatsiooniga peaks mainima, et paremat masinat talvel annab otsida.
Kahtluse korral jäta sõrm sirgeks !!!
Re: niva 4x4
Meie jahiseltskonna paaril mehel on niva ja peaks mainima, et maastikumasinatest kõige vähem "istuvad sees".
Käisime siin paar aastat tagasi suure seltskonnaga põdrajahis(seal oli palju suuri "härrasid") kõik olid oma uhkete jeepidega ja istusid sees meiemees oli nivaga ja haagis taga see oli ainuke kes liikus sellel pinnasel.
Käisime siin paar aastat tagasi suure seltskonnaga põdrajahis(seal oli palju suuri "härrasid") kõik olid oma uhkete jeepidega ja istusid sees meiemees oli nivaga ja haagis taga see oli ainuke kes liikus sellel pinnasel.
Kas tuleb jaht???
Käin jahil nivaga ja läbivuse seisukohalt on kindlasti tal omad eelised kalliste välismaalasega võrreldes kuid nagu NL tehnika ikka tahab et käsi pidevalt õline oleks. Mugavust temas ka ei ole kuid metsa sobib ideaalset. Ei tee ikka silma märjaks kui oks mööda külge jookseb või kivi põhja silitab.
Puuduseks on kindlasti nõrk mootor mis annab tunda kui lumi paks või soppa liiga palju.
Puuduseks on kindlasti nõrk mootor mis annab tunda kui lumi paks või soppa liiga palju.
aga kuidas on lood vilisega
niva on iseenesest vist kallis ja ehituslikult nõrk--tahan ise osta vilise ja panna peale diisel mootori. olen sellisega sõitnud ja vat see on alles masin.
äkki keegi teab, kust saaks UAZ-i võib olla kastikas
äkki keegi teab, kust saaks UAZ-i võib olla kastikas
Re: aga kuidas on lood vilisega
srpeeter kirjutas:niva on iseenesest vist kallis ja ehituslikult nõrk--tahan ise osta vilise ja panna peale diisel mootori. olen sellisega sõitnud ja vat see on alles masin.
Jutt õige, endal sama plaan.Uurisin 4x4 foorumeid ja jõudsin samale järeldusele.Metsas UAZ Nivast parema läbivusega, nii nad rääkisid.Vaata neid foorumid, sealt on päris palju kõrva taha panna ja asjalikke nõuandeid praktikutelt, mis mootor panna ja millele tähelepanu pöörata jne.
Viljandi ligidal Mustlas ehitab üks vend neid ümber,ostab vanu kokku teeb korda jne.Kui oled huvitatud,anna teada ,uurin täpsemalt mis ja kuidas.
Endal ka villis meeles mõlkund, pidi venelastest siiski parima läbivusega olema ja järgmine oligi kohe niva. Niva oli läbinud ca'90% villise läbitud rajast. Muidugi pole villise sõidu mugavus kiita, aga mis sa ikka venelasest tahad, kunagi sai mitu aastat sellisega sõidetud ja elus siiani.
"Jeebilist" ongi vaja rohkem selleks, et viia kohale loomade sööt ja hommikuti luuret teha, suurem osa teid pole enam kellegi omad ja sõiduautot heameelega lõhkuda ei tahaks.
"Jeebilist" ongi vaja rohkem selleks, et viia kohale loomade sööt ja hommikuti luuret teha, suurem osa teid pole enam kellegi omad ja sõiduautot heameelega lõhkuda ei tahaks.
Eks ole kõigi masinate läbivus selle taga kuidas omanik tahab suruda. Ei ole liiga suuri takistusi on vaid vähe hoogu. Kui metsas aeglustiga kännult kännule kulgeda siis pole suurt vahet kas niva, uaz või patrol aga vahe tekib siis kui känd kardaani alt viib või silda muljub. Rahakotile mõjub see vahe eriti magusalt. Venelastel hind ikka kordades väiksem.
Ise sõidan NIVA kastikaga ,eelmise aasta mudel.Veits üle 45000 on läbisõit ja kurta pole (veel)midagi.Ideaalne masin jahiks ,kast teeb asja väga mugavaks ja läbivus pole kahh kehvem kui tavalisel.Sööda viimine,uluki äratoomine.Ainuke asi mille kallal oleks viriseda on mugavus aga kellel seda jahil vajagi on?Anti.
Niva paremus tuleb esile selles et ta on kergem tema täismass on http://www.lada.ee/nivateh.html Kui nüüd võtta näiteks Patrol http://www.nissan.ee/est/models/patrol/data.html siis see on ju kõvasti raskem ja sellepärast ta sisse vajub lihtsamini kui NIVA. Samas pole kahju nivaga metsas rallida sest parandada on lihtne ja odav kui midagi pooleks läheb, samas Patroliga läheks see rajudalt kalliks.
Huvitav, kui nüüd mõni mees uurimistulemused ka siia üles paneks, kus Viljandi lähedal see tegija on, palju maksab masin jne., igatahes arvan mina, et UAZ parem kui NIVA, just sellisel juhul kui talle ka veel teised jooksud alla panna ja IVECO diisel peale, siis liigub üle kõigi. Kunagi oli autoajakirjas juttu, vist Märjamaal mingid tegijad olid, kas praegu kah, ei tea. A 50.000 raha tuli maksta valmis ja hea asja eest.
Ka muideks endise NSVL territooriumil hinnatakse, tean omast käest, palju rohkem kui MERSUSID ja muid selliseid kalleid dziipe, justnimelt UAZIKUT, odav ekspluatatsioon ja ideaalläbivus. Aga eks dzhiibi puhul ongi oluline ju tema ülalpidamise lihtsus, mitte see kas ta värv ja klaasid läigiks, selleks linnamaasturiks teised masinad on.
Ka muideks endise NSVL territooriumil hinnatakse, tean omast käest, palju rohkem kui MERSUSID ja muid selliseid kalleid dziipe, justnimelt UAZIKUT, odav ekspluatatsioon ja ideaalläbivus. Aga eks dzhiibi puhul ongi oluline ju tema ülalpidamise lihtsus, mitte see kas ta värv ja klaasid läigiks, selleks linnamaasturiks teised masinad on.