niva rehvid
niva rehvid
millised oleks sobiliku rehvid ninale metsas käimiseks
-
- Postitusi: 894
- Liitunud: N Okt 13, 2005 12:45 pm
Re: niva rehvid
205 R16, rohkem ei kannata Niva nõrkukesed osad välja.
-
- Postitusi: 1354
- Liitunud: E Okt 18, 2004 9:57 am
Re: niva rehvid
Jep, mida lähemale standardmõõdule seda pikemalt kestab, st laguneb ka sel juhul piisava kiirusega.
Ise ostsin lamellid vanast "Volga" poest. Vene uuema aja toodang ja olen väga rahul. Niva nn originaalkärbiga ei anna võreldagi ei pidamise ega sõidumugavuse poolest.
Ise ostsin lamellid vanast "Volga" poest. Vene uuema aja toodang ja olen väga rahul. Niva nn originaalkärbiga ei anna võreldagi ei pidamise ega sõidumugavuse poolest.
Re: niva rehvid
Kui veidike tõsta ning porikoopaid sisse koputada sobib 235 R15 ideaalselt. Omal kogemus, julgen soovitada.
Re: niva rehvid
Kõige parem originaalmõõdus aga korraliku mustriga, venelasel on praegu sellised päris head asjad olemas
Jaht on kunst, mis nõuab ohvreid!
Re: niva rehvid
Valgerongal vinged kummid niva all, pole mina sellise piraka mustriga kumme enne näind. Tõmbab oma nivaga "tõelisi" maastureid kraavist välja. Vast kirjutab, mis all ja kust sai.
Re: niva rehvid
Selleks, et 235 R 15 Nivale alla mahuks tuleb rattakoopasse ikka tõsiselt ruumi juurde teha. Pealegi arvestades originaalseades mootori jõuetust, kõlbab sihukeste jalavarjudega masin ainult pedaal metallis liikumiseks, mis omakorda tähendab kere ja kõigi sõlmede hävingut valguskiirusel.
Nn Niva originaal maastikukärn (175/80 R 16) kõlbab ainult ära viskamiseks - tollel töötab sisuliselt ainult servaklots. "Volga" poes, Baltyres jm müüdavad vene ja valgevene lamellid on tegelikult palju parema haarduvusega.
Aga kui soov on Nivale läbivust juurde anda, siis kõik endised ja praegused Nivaga offroadijad soovitavad nagu ühest suust originaalveljel 205/80 R 16 Insa Turbo Saharat. Sama mustrit teevad ka mõned teised rehvitootjad (näiteks Marix, Fedima, Yokohama). 205/80 R 16 ei lähe ka päris modifikatsioonideta alla: vaja on esimese rattakoopa esinurgast ja tagumise rattakoopa taganurgast ca 1 cm laiune ja 10 cm pikkune riba ära lõigata ja tekkinud terav serv sissepoole painutada, muidu hakkab pöörates vastu käima. Ka logarite kasutamine on problemaatiline - hakkab kabiinipoolsest küljest vastu käima. Esimesi logareid saab siiski kasutada, kui neid natuke kumeramaks vormida (plastlogarit saab "fööniga" päris edukalt painutada) ja täiendavalt kinnitada. Jää peal on muidugi kõik mudakummid sigalibedad. Asja parandada saab lamellimisega, aga see maksab jällegi päris palju.
Nn Niva originaal maastikukärn (175/80 R 16) kõlbab ainult ära viskamiseks - tollel töötab sisuliselt ainult servaklots. "Volga" poes, Baltyres jm müüdavad vene ja valgevene lamellid on tegelikult palju parema haarduvusega.
Aga kui soov on Nivale läbivust juurde anda, siis kõik endised ja praegused Nivaga offroadijad soovitavad nagu ühest suust originaalveljel 205/80 R 16 Insa Turbo Saharat. Sama mustrit teevad ka mõned teised rehvitootjad (näiteks Marix, Fedima, Yokohama). 205/80 R 16 ei lähe ka päris modifikatsioonideta alla: vaja on esimese rattakoopa esinurgast ja tagumise rattakoopa taganurgast ca 1 cm laiune ja 10 cm pikkune riba ära lõigata ja tekkinud terav serv sissepoole painutada, muidu hakkab pöörates vastu käima. Ka logarite kasutamine on problemaatiline - hakkab kabiinipoolsest küljest vastu käima. Esimesi logareid saab siiski kasutada, kui neid natuke kumeramaks vormida (plastlogarit saab "fööniga" päris edukalt painutada) ja täiendavalt kinnitada. Jää peal on muidugi kõik mudakummid sigalibedad. Asja parandada saab lamellimisega, aga see maksab jällegi päris palju.
Ei, see ei ole Rio de Janeiro, see on hoopis midagi hullemat.
Re: niva rehvid
Pole küll mudakad aga suht hea mustri ja pidavusega naastrehvid.
http://www.master.ee/pic.php?url=Master ... 2_suur.jpg
205/65 16c mis peaks idee poolest alla minema ilma lõikamiseta.
http://www.master.ee/pic.php?url=Master_Gargo_suur.jpg
195/75 16c
mis vajab vist juba lõikamist.
Samuti on võimalik mosse poolt pakutud Insadele pidamise parandamiseks,sisse taguda naastud.Kuid ega seegi eriti odav lõbu pole.
Enda kastikale kunagi tegin.Ostis insa turbod 15" sisse tagusin üle 300 naela tükki,mis on muidugi 3x üle lubatu.Aga ei tundnud ma kordagi,et libe oleks olnud.
http://www.master.ee/pic.php?url=Master ... 2_suur.jpg
205/65 16c mis peaks idee poolest alla minema ilma lõikamiseta.
http://www.master.ee/pic.php?url=Master_Gargo_suur.jpg
195/75 16c
mis vajab vist juba lõikamist.
Samuti on võimalik mosse poolt pakutud Insadele pidamise parandamiseks,sisse taguda naastud.Kuid ega seegi eriti odav lõbu pole.
Enda kastikale kunagi tegin.Ostis insa turbod 15" sisse tagusin üle 300 naela tükki,mis on muidugi 3x üle lubatu.Aga ei tundnud ma kordagi,et libe oleks olnud.
jahismurf
Re: niva rehvid
Nuh, naeltega on see häda, et siis tuleb asfaldil liiklemine ära unustada. Kui autot ainult metsas vaja läheb (st mets on maja taga), siis pole see muidugi probleem.
Tavalised talvekad võivad lumes mudakatele isegi ära teha ja ka muda peal üsna kenasti liikuda. Nende jaks saab otsa siis kui kaevamiseks läheb - peenike muster ei puhastu, rehv korjab endale libeda porikorra peale ja haakumist pole ollagi. 205/65 ei soovita niikuinii, sest need on originaalrehvist väiksema läbimõõduga, kliirensit pole Nival niigi ülearu.
Nüüd jõuame otsaga sinna, kust oleks pidanud alustama - nimelt millises onroad/offrad vahekorras piross oma Nivat kasutab (kasutada kavatseb)? Kui 70/30, kuni 50/50, siis oleks parim valik Andruse viidatud või sarnased rehvid. Kui 50/50 või veidi rohkem, siis kas Andruse viidatud rehvid või originaalmõõdus venelased. Seda siiski mööndusega, et tuleb leppida suhteliselt sagedase kinni istumisega (või rohkem jala käia). Insad tulevad mängu siis, kui plaan vähemalt 70% ajast (kilomeetritest) maastikul veeta.
Tavalised talvekad võivad lumes mudakatele isegi ära teha ja ka muda peal üsna kenasti liikuda. Nende jaks saab otsa siis kui kaevamiseks läheb - peenike muster ei puhastu, rehv korjab endale libeda porikorra peale ja haakumist pole ollagi. 205/65 ei soovita niikuinii, sest need on originaalrehvist väiksema läbimõõduga, kliirensit pole Nival niigi ülearu.
Nüüd jõuame otsaga sinna, kust oleks pidanud alustama - nimelt millises onroad/offrad vahekorras piross oma Nivat kasutab (kasutada kavatseb)? Kui 70/30, kuni 50/50, siis oleks parim valik Andruse viidatud või sarnased rehvid. Kui 50/50 või veidi rohkem, siis kas Andruse viidatud rehvid või originaalmõõdus venelased. Seda siiski mööndusega, et tuleb leppida suhteliselt sagedase kinni istumisega (või rohkem jala käia). Insad tulevad mängu siis, kui plaan vähemalt 70% ajast (kilomeetritest) maastikul veeta.
Ei, see ei ole Rio de Janeiro, see on hoopis midagi hullemat.
Re: niva rehvid
variant on veel see,need kes sõidavad ka kiidavad.
215/70 16
Aga hind on 2000.- naastudega 2150.-
http://www.cooperrehvid.ee/pilt.html?fi ... DISCOVERER M+S
215/70 16
Aga hind on 2000.- naastudega 2150.-
http://www.cooperrehvid.ee/pilt.html?fi ... DISCOVERER M+S
jahismurf
Re: niva rehvid
Minu eelmisel Hiluxil olid 1,5 hooaega Insa Turbo Saharad all. Ei ütleks, et parim muda rehv- kirjade järgi ka rohkem liivasele pinnale. Mudas ummistab mustri samuti ära. Ja 90 sõites tuli raadio ikka kõvemaks keerata ning akent ei tohtinud lahti teha. Jube möla oli taga. Samas haakis pinnasel kuni ummistumiseni suhteliselt hästi. Lumes sai kah hakkama, kuigi kohati tundus tavaline korralik naastrehv parem olevat justnimelt pehme lamelli pärast. Lamellida neid aga ei pidanud õigeks, sest rehvisegu kõva ja ei anna seda efekti, mis pehme rehviseguga lamelliga rehv.
Enda kastikale tegin valiku talveks GoodYeari naelad ja suveks ostetav valik tuleb tõenäoliselt BF Goodrich All Terrain või Mud.Terrain. Ka Wrangler MTR Goodyear on mõeldav.
Selline igale poole sobiv muster peaks olema Ranger- 50% maastiku ja 50 % asfalti.
Enda kastikale tegin valiku talveks GoodYeari naelad ja suveks ostetav valik tuleb tõenäoliselt BF Goodrich All Terrain või Mud.Terrain. Ka Wrangler MTR Goodyear on mõeldav.
Selline igale poole sobiv muster peaks olema Ranger- 50% maastiku ja 50 % asfalti.
ikka lõbusalt
Re: niva rehvid
[quote="mosse"]Selleks, et 235 R 15 Nivale alla mahuks tuleb rattakoopasse ikka tõsiselt ruumi juurde teha. Pealegi arvestades originaalseades mootori jõuetust, kõlbab sihukeste jalavarjudega masin ainult pedaal metallis liikumiseks, mis omakorda tähendab kere ja kõigi sõlmede hävingut valguskiirusel.
Julgen vastu vaielda. Hävitada tuleb vaid plastik logarid, esisilla õõtsadele 2cm metallpuksid vahele, taha lisa vedrukauss. Selliselt toimetades tuleb tagukoopaid vaid veidike, sisse koputada ning esikoobaste servast lõigata 1.5 - 2 cm. Kuigi jh kütuse kulu suureneb veidi aga mitte hullupööra. Ainsad asjad, mis tugevdamist vajasid olid tagumised pikivardad ning eisisilla tikkpolte pidi jälgima et need lahti ei tuleks. Kui Niva ei ole just tõesti läbi roostetanud, siis peab see suksu vastu küll.
Julgen vastu vaielda. Hävitada tuleb vaid plastik logarid, esisilla õõtsadele 2cm metallpuksid vahele, taha lisa vedrukauss. Selliselt toimetades tuleb tagukoopaid vaid veidike, sisse koputada ning esikoobaste servast lõigata 1.5 - 2 cm. Kuigi jh kütuse kulu suureneb veidi aga mitte hullupööra. Ainsad asjad, mis tugevdamist vajasid olid tagumised pikivardad ning eisisilla tikkpolte pidi jälgima et need lahti ei tuleks. Kui Niva ei ole just tõesti läbi roostetanud, siis peab see suksu vastu küll.
-
- Postitusi: 1354
- Liitunud: E Okt 18, 2004 9:57 am
Re: niva rehvid
Ja selle tegevuse tagajärjeks saavutad, et lumes ei jõua enam sedagi liikuda mis ca 175-195 rehviga. Või on plaan lume/soo peal sõita?
Re: niva rehvid
andrus kirjutas:variant on veel see,need kes sõidavad ka kiidavad.
215/70 16
Aga hind on 2000.- naastudega 2150.-
http://www.cooperrehvid.ee/pilt.html?fi ... DISCOVERER M+S
Minu länkaril need Discoverer M+S-id all ja kiidan samuti