aivar00 kirjutas:...Kliirens mõõdetakse ju sillani- osa "paska" lihtsalt läheb üle silla....
OT:
Muideks, sellele väitele leiaks maailmast palju vastuvaidlejaid. Kliirensiks (ingl. k ground clearance) üldiselt peetakse siiski auto KERE madalaima osa ja maapinna vahelist vahemaad. SILD ei ole auto KERE osa.
Samuti on kliirensiks teinekord nimetatud (tõsi, rohkem maastikuautolises kontekstis) selle ümmarguse läbilõikega palgi diameetrit, millest auto on suuteline ilma põhjaga vastu palki minemata üle sõitma, juhul, kui palk eest ära ei libise/veere ja kui rehvid on suutelised autot palgi peale "vinnama". Ehk siis ikkagi auto kere alune kõige madalam punkt põhimõtteliselt.
Kui kliirensiks võtta silla, pooltelje, vedrustuse mõne detaili vms jubina kõrgust maast, siis see tegelikkuses annaks oluliselt vähem infot konkreetse auto kohta, kuna rataste vahele ja ratastele piisavalt lähedale jäävad madalad detailid vähendavad auto maastikusuutlikkust oluliselt vähem, kui kere madalaima punkti kõrgus maapinnast.
BM