Mida jämedam kartets seda olulisem on selle paigutus kestas. Vene jahiajakirja kunagises artiklis väideti, et ideaalne olevat kui terad üksteise peal reas ja mitte vaheliti nagu enamuses tänapäeva padrunites on. Selle saavutamiseks kasutati kartetsiridade vahel tikke. Siiski peab meeles pidama, et oluline ei ole ainult kartetsi paigutus padrunis vaid see kuidas ta paigutub rauaõõnes ja tsokis ja lõpuks välja lendab. Teadupärast soovitatakse, et mida jämedam kartets, seda nõrgem tsokk. Miks konteinereid ei kasutata? Arvan, et kartetsi tahetakse paigutada võimalikult samasse asendisse ja mõõtu nagu ta torus paigutub. Muidugi võiks keegi huviline väikese katsetuse ette võtta - laeb sama jämeda kartetsi konteineriga ja ilma ja teeb paberisse proovilasud. Kahjuks on vihmaveetoruga asjatajaid/katsetajaid järjest vähemaks jäänud. Oma kogemus on, et päris hea efekti hajuvuse vähendamisel annab kartetsi vahele täiteaine lisamine - mõnedel firmadel on kas selliseid laenguid tootmises. Kunagi proovisin ka kartetsi omavahelist sidumist nööriga - efekt on, aga mässamist kuipalju, enam ei viitsi.
Ma olen katsetanud ja mulle tundub et nende jämedate terade viga on liiga suur/kiire püssirohulaeng. Suur kiirus ja läbilöögivõimekus on ohvriks toonud tiheduse.
Kartets kardab hirmsasti deforatsiooni. See halvendab tuntavalt kokkujooksu. Sestap pannaksegi terade vahed jahu v. talki vms täitematerjali. Siis mõjub gaaside surve kartetsile ühtlasemalt ja saab kasutada suuremaid püssirohu laenguid. Täidise negatiivseks pooleks on see, et laengu mass suureneb ja kartetse saab panna vähem. Huvitav kas plii keelustamine jõuab ka kartetsini ja edaspidi laetakse padruneid n.ö. kuullaagri kuulidega