niva rehvid

Õnnestunud jaht on hea eeltöö tulemus , kuidas teha ettevalmistusi ja mida jahil abivahenditena kasutada.
piross
Postitusi: 25
Liitunud: P Veebr 07, 2010 7:56 pm

niva rehvid

Postitus Postitas piross »

millised oleks sobiliku rehvid ninale metsas käimiseks
Üllar Tamm
Postitusi: 894
Liitunud: N Okt 13, 2005 12:45 pm

Re: niva rehvid

Postitus Postitas Üllar Tamm »

205 R16, rohkem ei kannata Niva nõrkukesed osad välja.
Joosep Käba
Postitusi: 1354
Liitunud: E Okt 18, 2004 9:57 am

Re: niva rehvid

Postitus Postitas Joosep Käba »

Jep, mida lähemale standardmõõdule seda pikemalt kestab, st laguneb ka sel juhul piisava kiirusega. :D
Ise ostsin lamellid vanast "Volga" poest. Vene uuema aja toodang ja olen väga rahul. Niva nn originaalkärbiga ei anna võreldagi ei pidamise ega sõidumugavuse poolest.
Mr.xxx
Postitusi: 16
Liitunud: L Nov 07, 2009 10:45 am

Re: niva rehvid

Postitus Postitas Mr.xxx »

Kui veidike tõsta ning porikoopaid sisse koputada sobib 235 R15 ideaalselt. Omal kogemus, julgen soovitada. (y)
Kasutaja avatar
honkomees
Postitusi: 2969
Liitunud: P Mär 14, 2004 4:13 pm

Re: niva rehvid

Postitus Postitas honkomees »

Kõige parem originaalmõõdus aga korraliku mustriga, venelasel on praegu sellised päris head asjad olemas
Jaht on kunst, mis nõuab ohvreid!
peepk
Postitusi: 775
Liitunud: L Aug 30, 2008 6:30 pm

Re: niva rehvid

Postitus Postitas peepk »

Valgerongal vinged kummid niva all, pole mina sellise piraka mustriga kumme enne näind. Tõmbab oma nivaga "tõelisi" maastureid kraavist välja. Vast kirjutab, mis all ja kust sai.
kakuke
Postitusi: 5754
Liitunud: E Sept 01, 2003 3:32 pm

Re: niva rehvid

Postitus Postitas kakuke »

Mosse nival ka paras "traktorikumm" all.
Kahtluse korral jäta sõrm sirgeks !!!
Pauli
Postitusi: 1291
Liitunud: E Nov 29, 2004 4:03 pm

Re: niva rehvid

Postitus Postitas Pauli »

Selleks, et 235 R 15 Nivale alla mahuks tuleb rattakoopasse ikka tõsiselt ruumi juurde teha. Pealegi arvestades originaalseades mootori jõuetust, kõlbab sihukeste jalavarjudega masin ainult pedaal metallis liikumiseks, mis omakorda tähendab kere ja kõigi sõlmede hävingut valguskiirusel.
Nn Niva originaal maastikukärn (175/80 R 16) kõlbab ainult ära viskamiseks - tollel töötab sisuliselt ainult servaklots. "Volga" poes, Baltyres jm müüdavad vene ja valgevene lamellid on tegelikult palju parema haarduvusega.
Aga kui soov on Nivale läbivust juurde anda, siis kõik endised ja praegused Nivaga offroadijad soovitavad nagu ühest suust originaalveljel 205/80 R 16 Insa Turbo Saharat. Sama mustrit teevad ka mõned teised rehvitootjad (näiteks Marix, Fedima, Yokohama). 205/80 R 16 ei lähe ka päris modifikatsioonideta alla: vaja on esimese rattakoopa esinurgast ja tagumise rattakoopa taganurgast ca 1 cm laiune ja 10 cm pikkune riba ära lõigata ja tekkinud terav serv sissepoole painutada, muidu hakkab pöörates vastu käima. Ka logarite kasutamine on problemaatiline - hakkab kabiinipoolsest küljest vastu käima. Esimesi logareid saab siiski kasutada, kui neid natuke kumeramaks vormida (plastlogarit saab "fööniga" päris edukalt painutada) ja täiendavalt kinnitada. Jää peal on muidugi kõik mudakummid sigalibedad. Asja parandada saab lamellimisega, aga see maksab jällegi päris palju.
Ei, see ei ole Rio de Janeiro, see on hoopis midagi hullemat.
andrus
Postitusi: 2800
Liitunud: R Veebr 27, 2004 8:45 pm

Re: niva rehvid

Postitus Postitas andrus »

Pole küll mudakad aga suht hea mustri ja pidavusega naastrehvid.

http://www.master.ee/pic.php?url=Master ... 2_suur.jpg
205/65 16c mis peaks idee poolest alla minema ilma lõikamiseta.

http://www.master.ee/pic.php?url=Master_Gargo_suur.jpg
195/75 16c
mis vajab vist juba lõikamist.


Samuti on võimalik mosse poolt pakutud Insadele pidamise parandamiseks,sisse taguda naastud.Kuid ega seegi eriti odav lõbu pole.
Enda kastikale kunagi tegin.Ostis insa turbod 15" sisse tagusin üle 300 naela tükki,mis on muidugi 3x üle lubatu.Aga ei tundnud ma kordagi,et libe oleks olnud.
jahismurf
Pauli
Postitusi: 1291
Liitunud: E Nov 29, 2004 4:03 pm

Re: niva rehvid

Postitus Postitas Pauli »

Nuh, naeltega on see häda, et siis tuleb asfaldil liiklemine ära unustada. Kui autot ainult metsas vaja läheb (st mets on maja taga), siis pole see muidugi probleem.
Tavalised talvekad võivad lumes mudakatele isegi ära teha ja ka muda peal üsna kenasti liikuda. Nende jaks saab otsa siis kui kaevamiseks läheb - peenike muster ei puhastu, rehv korjab endale libeda porikorra peale ja haakumist pole ollagi. 205/65 ei soovita niikuinii, sest need on originaalrehvist väiksema läbimõõduga, kliirensit pole Nival niigi ülearu.
Nüüd jõuame otsaga sinna, kust oleks pidanud alustama - nimelt millises onroad/offrad vahekorras piross oma Nivat kasutab (kasutada kavatseb)? Kui 70/30, kuni 50/50, siis oleks parim valik Andruse viidatud või sarnased rehvid. Kui 50/50 või veidi rohkem, siis kas Andruse viidatud rehvid või originaalmõõdus venelased. Seda siiski mööndusega, et tuleb leppida suhteliselt sagedase kinni istumisega (või rohkem jala käia). Insad tulevad mängu siis, kui plaan vähemalt 70% ajast (kilomeetritest) maastikul veeta.
Ei, see ei ole Rio de Janeiro, see on hoopis midagi hullemat.
andrus
Postitusi: 2800
Liitunud: R Veebr 27, 2004 8:45 pm

Re: niva rehvid

Postitus Postitas andrus »

variant on veel see,need kes sõidavad ka kiidavad.
215/70 16
Aga hind on 2000.- naastudega 2150.-
http://www.cooperrehvid.ee/pilt.html?fi ... DISCOVERER M+S
jahismurf
aivar00
Postitusi: 3263
Liitunud: K Juun 16, 2004 2:09 pm

Re: niva rehvid

Postitus Postitas aivar00 »

Minu eelmisel Hiluxil olid 1,5 hooaega Insa Turbo Saharad all. Ei ütleks, et parim muda rehv- kirjade järgi ka rohkem liivasele pinnale. Mudas ummistab mustri samuti ära. Ja 90 sõites tuli raadio ikka kõvemaks keerata ning akent ei tohtinud lahti teha. Jube möla oli taga. Samas haakis pinnasel kuni ummistumiseni suhteliselt hästi. Lumes sai kah hakkama, kuigi kohati tundus tavaline korralik naastrehv parem olevat justnimelt pehme lamelli pärast. Lamellida neid aga ei pidanud õigeks, sest rehvisegu kõva ja ei anna seda efekti, mis pehme rehviseguga lamelliga rehv.
Enda kastikale tegin valiku talveks GoodYeari naelad ja suveks ostetav valik tuleb tõenäoliselt BF Goodrich All Terrain või Mud.Terrain. Ka Wrangler MTR Goodyear on mõeldav.
Selline igale poole sobiv muster peaks olema Ranger- 50% maastiku ja 50 % asfalti.
ikka lõbusalt
Mr.xxx
Postitusi: 16
Liitunud: L Nov 07, 2009 10:45 am

Re: niva rehvid

Postitus Postitas Mr.xxx »

[quote="mosse"]Selleks, et 235 R 15 Nivale alla mahuks tuleb rattakoopasse ikka tõsiselt ruumi juurde teha. Pealegi arvestades originaalseades mootori jõuetust, kõlbab sihukeste jalavarjudega masin ainult pedaal metallis liikumiseks, mis omakorda tähendab kere ja kõigi sõlmede hävingut valguskiirusel.


Julgen vastu vaielda. Hävitada tuleb vaid plastik logarid, esisilla õõtsadele 2cm metallpuksid vahele, taha lisa vedrukauss. Selliselt toimetades tuleb tagukoopaid vaid veidike, sisse koputada ning esikoobaste servast lõigata 1.5 - 2 cm. Kuigi jh kütuse kulu suureneb veidi aga mitte hullupööra. Ainsad asjad, mis tugevdamist vajasid olid tagumised pikivardad ning eisisilla tikkpolte pidi jälgima et need lahti ei tuleks. Kui Niva ei ole just tõesti läbi roostetanud, siis peab see suksu vastu küll.
Joosep Käba
Postitusi: 1354
Liitunud: E Okt 18, 2004 9:57 am

Re: niva rehvid

Postitus Postitas Joosep Käba »

Ja selle tegevuse tagajärjeks saavutad, et lumes ei jõua enam sedagi liikuda mis ca 175-195 rehviga. Või on plaan lume/soo peal sõita? :shock:
Kasutaja avatar
TiitR
Postitusi: 1172
Liitunud: L Aug 25, 2007 12:44 pm

Re: niva rehvid

Postitus Postitas TiitR »

andrus kirjutas:variant on veel see,need kes sõidavad ka kiidavad.
215/70 16
Aga hind on 2000.- naastudega 2150.-
http://www.cooperrehvid.ee/pilt.html?fi ... DISCOVERER M+S

Minu länkaril need Discoverer M+S-id all ja kiidan samuti (y)
Vasta