allveekütt kirjutas:loll küsimus aga kas näit. universaalõlid (wd valvoline jne) ei sobi relva puhastamiseks. üks tark väitis et vahet pole relvaõli sama asi aga poole kallim.
Mina olen oma püssi puhastanud peale relvaõlide ka WD-40 ja Motip Rostloser'iga. Peab ütlema, et puhastavad paremini (eriti Motip), kui näiteks KleenBore. Iseküsimus on see, kuidas on lugu konserveeriva ja happeid neutraliseeriva toimega.
WD-40 olen kasutanud nii siledas kui vindis just peale sellist jahilkäiku, mil lasku ei tehtud, kuid oli näiteks niiskem ilm või siis külmast välisõhust tuppa viies (hoolimata kotis hoidmisest) võib eeldada veidi kondensaadi teket relvale. WD-40 tõrjub vett väga edukalt, roostet ka (kuigi selles vallas on temast paremaid).
Mis puudutab näiteks kaasaegse täissünteetilise mootoriõli kasutamisse relva määrimisel, siis mina oma võhiklikkuses ei kujuta ette, mida ta seal otseselt halba teha saaks. Jutt loomulikult puhtast õlist, mitte kasutatud õlist (igaks juhuks peaks ju mainima). Automootor töötab võrreldamatult kauem järjest, temperatuurid raua pinnal peaksid olema laias laastus võrreldavad vaid hetkeliselt ning hõõrdumist on mootoris võrreldamatult rohkem kui relvas (s.o siis pikemaajaliselt eelkõige). Samas olen mingi ebausu tõttu ikkagi relva jaoks relvaõli ja mootori jaoks mootoriõli ostnud, kuna järsku relvaõlitootjad lisavad oma toodangule midagi eriti head mis on relva jaoks vajalik, aga mille lisamine mootoriõlile pole eriti oluline
See et WD-40 tõrjub niiskust on väärinfo. Selle orki on läinud paljud autoomanikud, kelle kesklukk keeldub töötamast, lihtsalt link ei hakka kuskile taha. WD-40 seob niiskust ja on väga karmi happelise koostisega.Info on pärit autoteenindusest, kus nende "ämbritega" talvel tegeletakse ja enda kogemustest.
Siili kirjutas:See et WD-40 tõrjub niiskust on väärinfo. Selle orki on läinud paljud autoomanikud, kelle kesklukk keeldub töötamast, lihtsalt link ei hakka kuskile taha. WD-40 seob niiskust ja on väga karmi happelise koostisega.Info on pärit autoteenindusest, kus nende "ämbritega" talvel tegeletakse ja enda kogemustest.
Kui 1 kord elus õlitatakse siis keelduvad asjad töötamast, ära süüdista õli.
Kui juba soojade soovituste peale mindud, siis tsaari sõjaväes kasutati relva puhastamiseks telliskivipuru. Sisuliselt peenikest liiva. Usun, et võtab relva hästi läikima.
Olen viimasel ajal Brunox`it kasutanud. Odav, ei haise ja puhastab hästi. Kasutan puuvillaseid auguga puhastustroppe 7,5 mm ja .22 mõõdus(püssivardal peab spets otsik olema, sinna käib puhastustropp keerme peale kinni). Mingit nöör-madu rauda toppida pole küll mõtet, ta ei liibu korralikult vastu rauda ja kipub kinni jääma. Kui ka kõige mustema püssiga 3-4 puuvillast spets puhastustroppi (Brunox`iga) on rauast läbi nühitud, on raud puhas nagu peegel!
Kas siin on mõeldud neid deerhunteris pakutavaid vilttroppe?
Neid vilte olen kasutand ja ikka jääb see tropp mustaks nühi palju tahad. Ja koos brunox`iga ka kasutand. Iseasi, kas peabki üldse niipalju nühkima, et punn puhtaks jääks? Äkki just spordimehed oskavad ütelda, neil ju see pea igapäeva/nädala tegevus.
Tänks ette.
Kaupo Kindsigo kirjutas:3-4 tropiga saab raua täiesti puhtaks! Enne tuleb lasta Brunoxi`ga esimese tropiga raud seest kokku ja 15 min seista. Siis puhtaks, lõpuks õli sisse.
Saan ma õieti aru, et pronksharja üldse ei kasutata?
Ma siis veidi lahkan:WD seob niiskust õhust (vett), ise ta sisaldab õli ja rooste vastu mingit hapet, tavaliselt äädikhapet. Olete kindlasti roostetanud polte-mutreid lahti leotand-toimib küll. Nüüd teame ka, et õli on veest kergem ja jääb vee peale, samuti teame et happed segunevad palju paremini veega kui õliga ja looduses on juba nii ,et liikumine toimub alati kergema vastupanu poole- seega vette. Vesi ja hape on elektrolüüt mis jääb alla vastu rauda(erikaal suurem). Kui kusagil on mikromõra, ei saa seda sealt enam kuidagi kätte( eriti kroomi alt). Siledalt pinnalt saab ta kätte ja pole hullu. Olgem relvaga sõbrad.