sõiduk

Õnnestunud jaht on hea eeltöö tulemus , kuidas teha ettevalmistusi ja mida jahil abivahenditena kasutada.
Vasta
ozz
Postitusi: 179
Liitunud: K Dets 03, 2003 10:18 am

Abivahend

Postitus Postitas ozz »

Panen siia ühe huvitava vene "riista"!? Edasi võib igaüks ise mõelda!?
http://www.volgatrade.ru/show.php?show=bobr
aivar00
Postitusi: 3263
Liitunud: K Juun 16, 2004 2:09 pm

Postitus Postitas aivar00 »

Honkomehega 100% nõus. Nival on ainult see häda, et pöörderaadius on suur. Aastaid tagasi sai Suzuki Vitaraga jahil käidud (vana tüüp, karbussmootoriga 1,6 liitrit). Oli väga hea läbivusega nagu Nivagi, ainult pöörderaadius oli parem kui Nival. Kütuse kulu ka muidugi. Suzuki Jimmy on ühel tuttaval. Sellel pidi mootor nii lahja olema, et lihtsalt ei jõua autot tümas vedada. Aeglustiga muidu läheb küll. Need kallid lääne jeebid on tänavatel sõitmiseks. Naabrimees pidas 2 aastat Toyota Hiluxi, laiad kummid all lumes läks vägevalt, ega kui kinni jäi oli traktorit vaja. Sügisel jäi nii tümasse, et Belaruss vaevalt jõudis välja tõmmata. Teine mees sõitis Nivaga kõrval nagu poleks mingit sopaauku. Samamoodi mitu tuttavat on juba ostnud oma tänavajeepide kõrvale ikkagi vene Uazid ja Nivad. Kütusekulu küll suur, aga hooldus odav.
ikka lõbusalt
Pauli
Postitusi: 1291
Liitunud: E Nov 29, 2004 4:03 pm

Postitus Postitas Pauli »

IZH 27151 ehk pikap mosse (pirukas ilma kuudita). Põdra all natukese ägiseb, aga kesikuid läheb ikka mitu kasti. Läbivus on võrdelises seoses kiirusega (karterikaitse teisel päris teenekas). Keerulisemates kohtades tuleb kaassõitjal tagaluugile istuda (parem muidugi kui selleks siga kasutada :D ), et rattad paremini maas püsiks.
Joosep Käba
Postitusi: 1354
Liitunud: E Okt 18, 2004 9:57 am

Postitus Postitas Joosep Käba »

Niva on hea küll. Sai omalegi paar kuud tagasi soetatud.
A ma küll mujalt kui venest pärit maastikuautode kohta nii kriitiliselt ei suhtuks.
Paneme 4 täis meest sisse võtame 40-50cm lund ja keskmise eesti põllu või metsasihi. Vaatame kumb kaugemalle jõuab, kas mina oma nivaga või teine mees näituseks 3L Patroliga, millel ikka vastav rehv varustuses(mitte asvaldi oma nagu enamusel neist tublidest masinatest).
Ausalt mina raha niva peale ei paneks. :D
Aga muidu niva tubli küll ja enamus juppe jääb 50-150kr vahele. :D No neid igapäevaseid vitkareid mõtlen-rooliotsad igast puksid jne.......
Sellepärast saigi võetud.
kaalikas
Postitusi: 274
Liitunud: T Aug 24, 2004 10:45 am

Postitus Postitas kaalikas »

jahah,sai nüüd hangitud lühike landcruiser lx 70,89-ndast aastast,eelmine oli pikk hj-60 aga see liiga raske-tüma peal lihtsalt oma raskusega vajub sildade peale,lx -70 on küll ennast heast küljest näidanud spiraalvedruga ja mõlemad täistala sillad,2,5 td diisel on ka piisavalt jõuline-siga rahul praegu! ainult see kipub selline suht rariteene auto olema kuna neid eriti kuskilt mõistliku hinnaga ei leia isegi 15 aastat vanu isendeid,põhjuseks ilmselt tema head vastupidavusomadused!
andrus
Postitusi: 2800
Liitunud: R Veebr 27, 2004 8:45 pm

Postitus Postitas andrus »

njahh :?
nii palju kui mina olen selle off-roadi ja maasturitega kokku puutunud siis ei maksa kindlasti mitte võrrelda originaal varustuses nivat ja g klassi mersut. aga eks igaüks valib jahil käimiseks ikkagi masina rahakoti järgi.
minu enda valik sõltus sellest :)

1 auto hind
2 auto kaal
3 auto ülalpidamiskulud
4 remont lihtne, sellega saab iga külamees hakkama
5 väikesed lisandid ja mugandused ning ideaalne pill jahile
6 kui midagi puruks sõidad siis lohutad ennast sellega et lähed poodi ja võtad 100.- eest uue
Kasutaja avatar
Istuv Sõnn
Postitusi: 61
Liitunud: E Veebr 21, 2005 7:04 pm

Postitus Postitas Istuv Sõnn »

LUAZ on yks tegija metsas. 4WD ja kerge..roomab nii mis kole. Aga 660 kuubikuline atv.roomab jubedalt. põdra vead ka metsa alt välja.oleks hea,kui oleks oleks kelk suure uluki jaoks,siis saab ka suuremaid vahemaid vedada.
Kasutaja avatar
honkomees
Postitusi: 2969
Liitunud: P Mär 14, 2004 4:13 pm

Postitus Postitas honkomees »

andrus kirjutas:...5 väikesed lisandid ja mugandused ning ideaalne pill jahile...

Kõigega nõus aga see tsitaat? Mida sa jahiautole nivale ikka lisandad ja mugandad? Mina olen ainult esiistmed välja vahetanud Nissani omade vastu, kuna originaalid läksid puruks (ühtlasi tõstsin natu kõrgemaks et oleks parem jälgi aknast vaadata) ja konksu taha pannud. Mida vähem on sellistes tingimustes ekspluateeritaval autol osasid, seda vähem neid katki läheb. Ja mida standardsemad need on, seda kiirem remont (homme vaja jahile minna :lol: ) Lasen 2 korda aastas remondist läbi, st kontroll ja pidurite, sildade jms remont, šarniiride, pukside, varraste, ristide jne vajadusel vahetus. Nüüd veebruaris sai küll erakorraline remont tehtud - kapremondi mootor peale, vanal läks plokk.
Jaht on kunst, mis nõuab ohvreid!
krupp
Postitusi: 89
Liitunud: R Veebr 13, 2004 10:09 pm

Postitus Postitas krupp »

Väga hea auto on 61-ne Cruiser,esi ja taga mehaaniliste difri lukkudega ja 33"kumm all,kinni jääb ainult põhja peale kui valesti olukorda hindad kuid siis on abiks sõber vints.Nivaga paraku võrrelda ei ole võimalik,liiga erineva kategooria autod.
Kasutaja avatar
honkomees
Postitusi: 2969
Liitunud: P Mär 14, 2004 4:13 pm

Postitus Postitas honkomees »

Istuv Sõnn kirjutas:LUAZ on yks tegija metsas. 4WD ja kerge..roomab nii mis kole. ...

minule teadaolevalt parim ronija, kui käima saad ja jääb ja ära ei lagune. No see lagunemise viga on tal ikka väga suur, muidu oleks mu arust nr 1 jahiauto
Aga olukorrad on erinevad, seal kus kerge vene maastur hästi läbi läheb, ei pruugi lääne raske jeep ronida ja ka vastupidi. Tundub tegelt, et need lääne pilid on rohkem kusagile liivakõrbe mõeldud, mööda suurt ja lagedat hea laia papuga põrutada...
Jaht on kunst, mis nõuab ohvreid!
krupp
Postitusi: 89
Liitunud: R Veebr 13, 2004 10:09 pm

Postitus Postitas krupp »

"Kergete" vene maastikuautode kohta saab lugeda siit: http://www.epl.ee/artikkel_286224.html
andrus
Postitusi: 2800
Liitunud: R Veebr 27, 2004 8:45 pm

Postitus Postitas andrus »

honkomees kirjutas:
andrus kirjutas:...5 väikesed lisandid ja mugandused ning ideaalne pill jahile...



eemaldasin taga polstrid,istmed,ees on peugeoti gt istmed (nahk) tagaośsa panin reliini põhja ja külgedele
et oleks ülilihtne hooldada.
kuna tuleb sõita 25km jahimaadele siis sai tegeletud ka heliisolatsiooni töödega.
pimedamaks ajaks sai lisatud nii katusele kui taha ossa tulesid (ei aja pimedas autoga loomi mööda põlde taga),auto kõrgemaks. noh ja veel ühte teist.
Kasutaja avatar
honkomees
Postitusi: 2969
Liitunud: P Mär 14, 2004 4:13 pm

Postitus Postitas honkomees »

andrus kirjutas:
honkomees kirjutas:
andrus kirjutas:...5 väikesed lisandid ja mugandused ning ideaalne pill jahile...



eemaldasin taga polstrid,istmed,ees on peugeoti gt istmed (nahk) tagaośsa panin reliini põhja ja külgedele
et oleks ülilihtne hooldada.
kuna tuleb sõita 25km jahimaadele siis sai tegeletud ka heliisolatsiooni töödega.
pimedamaks ajaks sai lisatud nii katusele kui taha ossa tulesid (ei aja pimedas autoga loomi mööda põlde taga),auto kõrgemaks. noh ja veel ühte teist.

Mul tagaistmel laika, pagasis vann, kuhu siga sisse mahub ja pole muud hooldust vajagi. Jahimaadele sõidan 100 km ja pole küll mingit heliisolatsiooni ehitanud vaid kõik põhjapolstrid välja visanud (paljas plekk ja kummipunnid aukude eest ära, et jalgadelt sulav lumevesi saaks välja voolata), kõrgemaks ka pole teinud - ikka et oleks kõik originaaljupid remondivajadusel kiiresti saadaval. Selliste kõrgemate-raskemate ratastega läbivus küllparaneb, aga lagunemine kiireneb, aga jahis on vaja käia ikka 2 päeva nädalas ja kuna see remondiaeg võetakse töö kõrvalt? Tuled - siis peab ka geneka võimsama panema, zigulli oma niigi kägiseb käes ja milleks seda kütusekulu veel tuledemängu peale tõsta. Näeb nende Niva tuledega sõita küll, katuselt ja mujalt pühivad oksad ja puud kõik eenduva maha, isegi pakiraami ei julge jahipäevadel peal hoida, kui ikka kinni jääb puu taha ja Niva hoo pealt sarveks keerab :cry: Raadioantennid on enamikul meestest ära murtud. Aga autos peab alati olema 2 kirvest, käsisaag, 2 labidat, mitu pikka köit, vints (mul 2 tonnise tonnise tõmbejõuga koormarihm, mis võtab vähem ruumi), krokodillid, võtmed jms loomulikult. Jaanuari tormihommikul jahti minnes panin ka mootorsae peale ja nii sõitsin 2 nädalat, et metsateid lahti lõigata.
Jaht on kunst, mis nõuab ohvreid!
andrus
Postitusi: 2800
Liitunud: R Veebr 27, 2004 8:45 pm

Postitus Postitas andrus »

eks igaüks teeb nii nagu temale meeldib ja vajadus on 8)
Pauli
Postitusi: 1291
Liitunud: E Nov 29, 2004 4:03 pm

Postitus Postitas Pauli »

Ka minu mosse küljest on aja jooksul kõik ülearune (loe: detailid mille eemaldamine otseselt sõiduomadusi ei halvenda) prügikasti rännanud, osalt kaalu, osalt hooldamise-kasimise mugavuse huvides. Varuratas oli algul raamiga katusel, aga bensiinihinna tõustes kolis kasti, et mosse niigi suurt õhutakistust vähendada.
Lisaks minu "dziibile" on meie jahiseltskonnas praegusel hetkel veel kaks Nivat ja G mersu.
Vasta