Hakati menetlema
Re: Hakati menetlema
Jahiseaduse paranduse 328 õiguslikust hinnangust.
Kui asja saab nii tõlgendada, on ju hästi. Vähemalt ei saa jahiõiguse lõppemisega ähvardades uue seaduse ebamõistlikult kiiret vastuvõtmist `motiveerida`. Samas on see kõigest juriidilise nõuniku seisukoht, millest piisava poliitilise huvi või vajaduse korral võidakse ka üle sõita.
EJS ettepanekutest.
No lõpuks ometi midagi! Mis ääretulepadrunisse puutub, siis minu arusaamist mööda võib seda lõksu sattunud (seega juba kütitud) väikekiskja surmamiseks kasutada ka kehtiva seaduse järgi.
Pukist talvekarvas kährikut ääretulepadruniga torkida küll sünnis ei ole.
Kui asja saab nii tõlgendada, on ju hästi. Vähemalt ei saa jahiõiguse lõppemisega ähvardades uue seaduse ebamõistlikult kiiret vastuvõtmist `motiveerida`. Samas on see kõigest juriidilise nõuniku seisukoht, millest piisava poliitilise huvi või vajaduse korral võidakse ka üle sõita.
EJS ettepanekutest.
No lõpuks ometi midagi! Mis ääretulepadrunisse puutub, siis minu arusaamist mööda võib seda lõksu sattunud (seega juba kütitud) väikekiskja surmamiseks kasutada ka kehtiva seaduse järgi.
Pukist talvekarvas kährikut ääretulepadruniga torkida küll sünnis ei ole.
Ja mis tähendab öelda hüvasti
kärmele ponile ja jahile?
Elu lõppu ja kiratsemise algust
Pealik Seattle?
kärmele ponile ja jahile?
Elu lõppu ja kiratsemise algust
Pealik Seattle?
Re: Hakati menetlema
Jah see Andruse mainitud 5 punkt on küll nihu. Sealt tuleks välja võtta sõna "püütud". Siis kõik OK. Sul on koera kinnipüütud kährik ja teed talle 22 lr - ga surmava lasu. Hakata aga pukist kähra 22 LR -ga laskma on tõesti lauslollus. Eriti veel tavalise odava nn. tiirumoonaga. Seda aga enamjaolt kasutatakse. Samamoodi nagu mõningad ajuhiiglased on kasutanud nn. sportmoona kuulipadruneid jahis
.

ikka lõbusalt
Re: Hakati menetlema
5. Ääretulepadrun ei sobi püütud kopra, mägra ja ka kähriku või rebase surmamiseks.
See on nüüd küll midagi ebaprofesionaalset. Kas ettepaneku tegija ise on kunagi mõnd selliselt surmamist lähedalt näinud või aetakse niisama pläma? Kui jutt käiks lihtsalt küttimisest, mitte kinni püütud uluki surmamisest (antud juhul räägime ikkagi kontaktlasust), oleks selle väitega nõus, aga praegusel juhul on see küll puhtalt pastakast välja imetud jama.
6. Kuna jahijuhataja ei saa JSE järele enam esmaabi alal täiendkoolitust, siis kuidas ta võtab relvaga või muul moel toimunud õnnetusjuhtumite korral abinõud tarvitusele?
See jahijuhataja atesteerimise nõue, no andke andeks ...
Kõik, kes relvaloa, autojuhiloa saavad, läbivad esmaabikoolituse. Ma nüüd küll ei ütleks, et jahijuhatajad oleks kuidagi moodi selles osas teistest targemad täna.
Ja mitte sõnagi pindalapõhisest põhimõttest jahipiirkonna kasutaja otsustamisel, mis minu meelest ongi selle seaduse kõige valusam koht üleüldse?
Kahtluse korral jäta sõrm sirgeks !!!
Re: Hakati menetlema
aivar00 kirjutas:Jah see Andruse mainitud 5 punkt on küll nihu. Sealt tuleks välja võtta sõna "püütud". Siis kõik OK. Sul on koera kinnipüütud kährik ja teed talle 22 lr - ga surmava lasu. Hakata aga pukist kähra 22 LR -ga laskma on tõesti lauslollus. Eriti veel tavalise odava nn. tiirumoonaga. Seda aga enamjaolt kasutatakse. Samamoodi nagu mõningad ajuhiiglased on kasutanud nn. sportmoona kuulipadruneid jahis.
Ma ei alahindaks .22lr padrunit.Ja,kes on need enamjaolt kasutajad?Ja kui neid on siis peaksime meie targad,seadusekuulekad neid suunama?
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... AkOzr6cDx0
Re: Hakati menetlema
Pool mädand lihasse võib olla tõesti uuristab ennast aga niigi visa hingega kähriku surmamiseks puudub tal shokki tekitav effekt.
Seegi mingid juutubi testid ei maksa nüüd küll mitte midagi.Eesmärk on ikkagi loom surmata kiiresti mitte tegeleda igast pornoga.
Arvestada tuleb ka sellega,et kui see asi lubatakse siis ei käida ostmas kindlasti mitte parimat ja kvaliteetsemat moona ning ei tulistata 20-30m peale vaid ikkagi kiputakse õngitesema ja tegama krt teab mida veel.Seega lihtsalt ei ole 22LR vastuvõetav.
Küll aga on olemas tunduvalt ägedamaid ääretule kaliibreid paraku eestis on neid vähe ja seaduselooja ei hakka tegema isegi erandeid ning kõik lüüakse ühte patta.Tunnistage.......nii on lihtsam.
Seegi mingid juutubi testid ei maksa nüüd küll mitte midagi.Eesmärk on ikkagi loom surmata kiiresti mitte tegeleda igast pornoga.
Arvestada tuleb ka sellega,et kui see asi lubatakse siis ei käida ostmas kindlasti mitte parimat ja kvaliteetsemat moona ning ei tulistata 20-30m peale vaid ikkagi kiputakse õngitesema ja tegama krt teab mida veel.Seega lihtsalt ei ole 22LR vastuvõetav.
Küll aga on olemas tunduvalt ägedamaid ääretule kaliibreid paraku eestis on neid vähe ja seaduselooja ei hakka tegema isegi erandeid ning kõik lüüakse ühte patta.Tunnistage.......nii on lihtsam.
jahismurf
Re: Hakati menetlema
Ma ei ole 22lr kunagi omanud. Eks ta ikka tapab, kui õigesse kohta läheb. Ten, selles teema ongi, et jahil ei lähe kuul alati sinna, kuhu peaks minema. 9,3mm täismantliga lastud rebane roomas minema. Ei saanudki kätte. Ei kujuta ette, kui sagedasti 22lr puhul selliseid minekuid ette tuleks. Edasi pole mõtet arutada 22lr "võimsuse ja võimete" üle jahiolukorras
.

Re: Hakati menetlema
Mina olen kaks kährikut lasknud 22lr`iga. Ühe lasin kastist ja ühele auto alt läbikäinule tegin armupaugu. Mõlemal juhul üks lask ja vaikus.
Re: Hakati menetlema
Kui 10-st rebasest 2 kätte saab on väga tubli tulemus.Olen koeraga sellist porri korduvalt lahendamas käinud ja meeldiv see ei ole.Muidugi on olemas mehi kes on andekad,aga seadused on tehtud massidele.
Re: Hakati menetlema
No kuulge kas 22lr lastud rebane pähe,kaela ,selgroogu,kopsu ei ole surmavad.Saan aru,et makku 9,3 või 22lr-ga on teine effekt aga tavaliselt ei viitsita lasu tulemust pikalt kontrollida.Jah on kaliibrid,ja plahvatusefektiga kuulid mis võtavad kohe jalust aga ükski eelnimetatud 22lr-ga lastud tabamusega reps ei jää elama või siis tabamata.
Re: Hakati menetlema
Jutuks hea küll.Paraku mingil maal kaob tal lihtsalt jõud ja ta lihtsalt ei tee seda tööd mida ta peaks tegema.Tulemuseks on vigane ja piinlev loom.
Kas see on eesmärk?? Sellel põhjusel,et mõni ei raatsi kulutada rohkem raha efektiivsema padruni näol.
Või mis on see põhjus mis nii väga sunnib inimesi seda kährikut ja rebast sellest 22LR-ist laskma??
Kas see on eesmärk?? Sellel põhjusel,et mõni ei raatsi kulutada rohkem raha efektiivsema padruni näol.
Või mis on see põhjus mis nii väga sunnib inimesi seda kährikut ja rebast sellest 22LR-ist laskma??
jahismurf
Re: Hakati menetlema
andrus kirjutas:Jutuks hea küll.Paraku mingil maal kaob tal lihtsalt jõud ja ta lihtsalt ei tee seda tööd mida ta peaks tegema.Tulemuseks on vigane ja piinlev loom.
Kas see on eesmärk?? Sellel põhjusel,et mõni ei raatsi kulutada rohkem raha efektiivsema padruni näol.
Või mis on see põhjus mis nii väga sunnib inimesi seda kährikut ja rebast sellest 22LR-ist laskma??
minul on selline tunne, et 22LR/vana toz on vanade meeste vint millega siiani lastakse väikeuluk kuni sokk. Ei usu et paljud padruni maksumust jälgivad, lihtsalt meeles et ükskord kukkus....
Re: Hakati menetlema
draiwer kirjutas:No kuulge kas 22lr lastud rebane pähe,kaela ,selgroogu,kopsu ei ole surmavad.Saan aru,et makku 9,3 või 22lr-ga on teine effekt aga tavaliselt ei viitsita lasu tulemust pikalt kontrollida.Jah on kaliibrid,ja plahvatusefektiga kuulid mis võtavad kohe jalust aga ükski eelnimetatud 22lr-ga lastud tabamusega reps ei jää elama või siis tabamata.
Draiver, rääkimata sellest, et mitte igasse nimetatud piirkondadesse tabamine ei garanteeri rebase kohest mahajäämist, ei ole see võimalus eriti suur, et lask just sinna läheb. Peale selle, pea tabamine ei tähenda looma tabamist. Aju pindala on suhteliselt väikene võrreldes kogu pea pindalat.... lõualuudesse laskmine toob vaid pika piina. Mõlemale.
Re: Hakati menetlema
Jahiseadus valmib Eesti aastapäevaks?
01.02.2013
MAALEHT (Metsaleht): Seaduse vastuvõttu juba 24. veebruariks lubas eelnõu esimese lugemise päeval selle menetlemise eest vastutav riigikogulane, keskkonnakomisjoni liige Kalle Palling.
Uue jahiseaduse 2009. aastast koostatud ja palju vaidlusi tekitanud eelnõu oli Riigikogus esimesel lugemisel 23. jaanuaril. Lugemine lõpetati tavakohaselt muudatusettepanekute esitamise tähtaja määramisega, mis on 11. veebruar.
Rahulolematus on loomulik
Keskkonnaminister Keit Pentus-Rosimannus ütles Riigikogule seaduseelnõu tutvustades, et see on kompromiss, mistõttu "ei jahimehed ega maaomanikud kindlasti ei tervita seda erakordselt suure hurraaga, sest kumbki pool ei ole saanud enda jaoks ideaalset lahendust, mis omakorda kinnitab, et tegelikult on leitud tasakaalupunkt, kus mõlemad on pidanud millestki loobuma".
Riigikogulaste küsimused puudutasid enamasti ka laiemalt arutlusel olnud eelnõu-punkte.
Valik selgitusi
Ülevaade ministri vastustest riigikogulaste küsimustele.
■ Jahimeeste soovitud fondist, millest ulukikahjusid kompenseerida.
Seaduse läbiv mõte on, et maaomanik ja jahimees omavahel suhtleksid; et need suhted oleksid võimalikult head, ja et nad lepiksid omavahel kokku, millistel tingimustel ja kuidas on võimalik konkreetsel maal jahti pidada. Kui meil on fond, kust maaomanikul on võimalus lihtsalt kahju kompenseerida - mis peaks olema jahimehe huvi või miks ta peaks üldse maaomanikuga suhtlema?
On piirkondi, kus jahimehed on suutnud ulukite arvukust hästi kontrollida; kus maaomanike ja jahimeeste suhted on väga head, konflikte ei ole. Aga mõnes teises Eestimaa otsas on olukord, kus suhted ei ole head ja kahjude üle väga kurdetakse. Tekib olukord, kus ühe piirkonna väga tublid jahimehed peavad kinni maksma Eestimaa teise otsa probleeme. See oleks ebaõiglane.
Lisaks on fondi haldamine üksjagu keerukas ja ka väga kulukas.
Jätaks kahjude kompenseerimise osa seadusest üldse välja...
Ei ole hea plaan. See, mis eelnõus kirjas, on erandlik ehk seadusetegijad eeldavad, et jahimehed ja maaomanikud lepivad omavahel kokku ka kahjude võimalikus osalises kompenseerimises (seaduse alusel saab kompenseerida, kui kokkulepet ei saavutata). Selliseid kokkuleppeid sünnib järjest rohkem.
■ Maade rentnike õigustest. Regulatsioon on üles ehitatud omandipõhiselt. Ka võimalus osaleda jahipiirkonna kasutaja valimisel sisuliselt, kui selline olukord peaks tekkima. See on omandipõhine ja võimalust õigus rentnikule delegeerida seadus ette ei näe.
Ettepanekust muuta õigus jahirentnik välja vahetada kinnistupõhiseks (praegu eelnõus pindalapõhine, mis annab suurmaaomanikele eeliseid).
Põhjus, miks võimalus algatada jahipiirkonna kasutaja vahetus on praegu jahipiirkonna territooriumist kahte kolmandikku hõlmava maa omanike käes, on eelkõige see, et vahetuse taotlemine ei hakkaks käima isikutevaheliste vastuolude tõttu. Kui põhjuseks on näiteks väga suured probleemid kahjustustega, on suurel maaomandil kahju suurem... Selles on omad ohud ja nüansid, mida tasub keskkonnakomisjonis võib-olla veel arutada.
■ Regionaalse jahindustegevuse korraldamiseks mõeldud jahindusnõukogu regiooni suurusest.
Jutt käib eelkõige jahipiir-konnapõhisest nõukogust. Maakond oleks siin piirkonnana ilmselt liiga suur. Kui regiooni suurus vajab täpsustamist, siis tuleks seda keskkonnakomisjonis teha.
■ Kahtlusest, et Eesti maaomanikud ja jahimehed ei suuda kokkuleppeid sõlmida.
Viimasel ajal on kokkuleppeid ka ilma selle seaduseta sündinud päris intensiivselt. Mingit näidislepingut ei ole ja seda ei peakski olema, riik ei peaks hakkama seda maaomanikele ja jahimeestele ette kirjutama.
Omandi liigsest tähtsustamisest tulevast ohust, et mehed ei mahugi enam metsa ära.
Kuidas saab omandit liigselt tähtsustada omandikeskses ühiskonnas? Selleks et uus seadus väljakujunenud jahikultuu-ri päriselt pea peale ei pööraks, on näiteks alles jäetud põhimõte, et jahipiirkonnad jäävad paika; et piirkonna kasutajatel säilib võimalus ka pärast uue seaduse jõustumist samadel alustel seda edasi kasutada.
Topelt eelnõu
Seaduse kiiret vastuvõttu rõhutas riigikogulane Kalle Palling seoses n-ö 64 jahipiirkonna küsimusega, mis teemast kaugemal olijate seas on juba jõudnud ka segadust tekitada.
Nimelt tekkis mullu novembris jahiseaduse eelnõu kõrvale veel üks samanimeline eelnõu, algatajateks viis riigikogulast. Selle nn väikese eelnõu põhjuseks on juriidiline segadus praegu kehtiva jahiseaduse tõttu.
Praegune jahiseadus, mis jõustus 1. märtsil 2003, andis keskkonnaministrile kümme aastat aega, et jõuda kõikides jahipiirkondades jahimaakorraldust teha ja kõik piirkonnad n-ö ära vormistada.
Eesti rohkem kui 300 jahipiirkonnast 64 on seni aga vormistamata ja on tekkinud oht, et alates 1. märtsist 2013 (kui möödub 10 aastat seaduse jõustumisest) pole jahimeestel enam seaduslikku õigust neis piirkondades jahti pidada. Selle vältimiseks pakkusid viis riigikogulast välja pikendada 10 aasta tärminit viie aasta võrra.
"Kuna me oleme plaaninud menetleda keskkonnakomisjonis seda eelnõu väga tempokalt, saab see kindlasti vastu võetud seadusena siin saalis vabariigi aastapäevaks," ütles Kalle Palling Riigikogu ees. "Siis on ka nendel 64 jahipiirkonnal olemas kindlus, et 1. märtsist ei katke nende jahitegevus."
VASTUKAJASID
Pärast esimest lugemist
Jahimehed soovivad endiselt kahjustuste hüvitamise fondi ja maaomanikud seda, et kokkulepe maaomanikuga oleks alati kohustuslik. Kõik asjast huvitatud pooled on pärast eelnõu esimest lugemist avaldanud pressiteateid.
■ Keskkonnaministeerium omas teates selgitas eelnõu põhilisi punkte.
■ Eesti Jahimeeste Selts teatas, et jääb eriarvamusele eelnõu selle osa suhtes, mis puudutab ulukikahjustusi ja nende hüvitamist. Riigikogu keskkonnakomisjonile on plaan esitada ettepanek luua ikkagi ulukikahjude fond.
■ Eesti Erametsaliit, Eestimaa Talupidajate Keskliit, Eesti Omanike Keskliit ja Eesti Põllumeeste Keskliit oma ühisteatega andsid teada kolmest eriarvamusest.
Esiteks ei olda rahul sellega, et jätkuvalt on jahiseltsidele antud võimalus jahti pidada maaomanikuga kokkulepet sõlmimata, teiseks, et jahirentniku valimise protsess pole veel õigusriigi kohane. Kolmandaks eelnõu puuduseks peeti, et era- ja riigimaad antakse tähtajatult ebamõistlikult suurte jahipiirkondade kasutada.
Allikas: pressiteated
leitav ka http://www.eramets.ee/uudised-1?art=3599
01.02.2013
MAALEHT (Metsaleht): Seaduse vastuvõttu juba 24. veebruariks lubas eelnõu esimese lugemise päeval selle menetlemise eest vastutav riigikogulane, keskkonnakomisjoni liige Kalle Palling.
Uue jahiseaduse 2009. aastast koostatud ja palju vaidlusi tekitanud eelnõu oli Riigikogus esimesel lugemisel 23. jaanuaril. Lugemine lõpetati tavakohaselt muudatusettepanekute esitamise tähtaja määramisega, mis on 11. veebruar.
Rahulolematus on loomulik
Keskkonnaminister Keit Pentus-Rosimannus ütles Riigikogule seaduseelnõu tutvustades, et see on kompromiss, mistõttu "ei jahimehed ega maaomanikud kindlasti ei tervita seda erakordselt suure hurraaga, sest kumbki pool ei ole saanud enda jaoks ideaalset lahendust, mis omakorda kinnitab, et tegelikult on leitud tasakaalupunkt, kus mõlemad on pidanud millestki loobuma".
Riigikogulaste küsimused puudutasid enamasti ka laiemalt arutlusel olnud eelnõu-punkte.
Valik selgitusi
Ülevaade ministri vastustest riigikogulaste küsimustele.
■ Jahimeeste soovitud fondist, millest ulukikahjusid kompenseerida.
Seaduse läbiv mõte on, et maaomanik ja jahimees omavahel suhtleksid; et need suhted oleksid võimalikult head, ja et nad lepiksid omavahel kokku, millistel tingimustel ja kuidas on võimalik konkreetsel maal jahti pidada. Kui meil on fond, kust maaomanikul on võimalus lihtsalt kahju kompenseerida - mis peaks olema jahimehe huvi või miks ta peaks üldse maaomanikuga suhtlema?
On piirkondi, kus jahimehed on suutnud ulukite arvukust hästi kontrollida; kus maaomanike ja jahimeeste suhted on väga head, konflikte ei ole. Aga mõnes teises Eestimaa otsas on olukord, kus suhted ei ole head ja kahjude üle väga kurdetakse. Tekib olukord, kus ühe piirkonna väga tublid jahimehed peavad kinni maksma Eestimaa teise otsa probleeme. See oleks ebaõiglane.
Lisaks on fondi haldamine üksjagu keerukas ja ka väga kulukas.
Jätaks kahjude kompenseerimise osa seadusest üldse välja...
Ei ole hea plaan. See, mis eelnõus kirjas, on erandlik ehk seadusetegijad eeldavad, et jahimehed ja maaomanikud lepivad omavahel kokku ka kahjude võimalikus osalises kompenseerimises (seaduse alusel saab kompenseerida, kui kokkulepet ei saavutata). Selliseid kokkuleppeid sünnib järjest rohkem.
■ Maade rentnike õigustest. Regulatsioon on üles ehitatud omandipõhiselt. Ka võimalus osaleda jahipiirkonna kasutaja valimisel sisuliselt, kui selline olukord peaks tekkima. See on omandipõhine ja võimalust õigus rentnikule delegeerida seadus ette ei näe.
Ettepanekust muuta õigus jahirentnik välja vahetada kinnistupõhiseks (praegu eelnõus pindalapõhine, mis annab suurmaaomanikele eeliseid).
Põhjus, miks võimalus algatada jahipiirkonna kasutaja vahetus on praegu jahipiirkonna territooriumist kahte kolmandikku hõlmava maa omanike käes, on eelkõige see, et vahetuse taotlemine ei hakkaks käima isikutevaheliste vastuolude tõttu. Kui põhjuseks on näiteks väga suured probleemid kahjustustega, on suurel maaomandil kahju suurem... Selles on omad ohud ja nüansid, mida tasub keskkonnakomisjonis võib-olla veel arutada.
■ Regionaalse jahindustegevuse korraldamiseks mõeldud jahindusnõukogu regiooni suurusest.
Jutt käib eelkõige jahipiir-konnapõhisest nõukogust. Maakond oleks siin piirkonnana ilmselt liiga suur. Kui regiooni suurus vajab täpsustamist, siis tuleks seda keskkonnakomisjonis teha.
■ Kahtlusest, et Eesti maaomanikud ja jahimehed ei suuda kokkuleppeid sõlmida.
Viimasel ajal on kokkuleppeid ka ilma selle seaduseta sündinud päris intensiivselt. Mingit näidislepingut ei ole ja seda ei peakski olema, riik ei peaks hakkama seda maaomanikele ja jahimeestele ette kirjutama.
Omandi liigsest tähtsustamisest tulevast ohust, et mehed ei mahugi enam metsa ära.
Kuidas saab omandit liigselt tähtsustada omandikeskses ühiskonnas? Selleks et uus seadus väljakujunenud jahikultuu-ri päriselt pea peale ei pööraks, on näiteks alles jäetud põhimõte, et jahipiirkonnad jäävad paika; et piirkonna kasutajatel säilib võimalus ka pärast uue seaduse jõustumist samadel alustel seda edasi kasutada.
Topelt eelnõu
Seaduse kiiret vastuvõttu rõhutas riigikogulane Kalle Palling seoses n-ö 64 jahipiirkonna küsimusega, mis teemast kaugemal olijate seas on juba jõudnud ka segadust tekitada.
Nimelt tekkis mullu novembris jahiseaduse eelnõu kõrvale veel üks samanimeline eelnõu, algatajateks viis riigikogulast. Selle nn väikese eelnõu põhjuseks on juriidiline segadus praegu kehtiva jahiseaduse tõttu.
Praegune jahiseadus, mis jõustus 1. märtsil 2003, andis keskkonnaministrile kümme aastat aega, et jõuda kõikides jahipiirkondades jahimaakorraldust teha ja kõik piirkonnad n-ö ära vormistada.
Eesti rohkem kui 300 jahipiirkonnast 64 on seni aga vormistamata ja on tekkinud oht, et alates 1. märtsist 2013 (kui möödub 10 aastat seaduse jõustumisest) pole jahimeestel enam seaduslikku õigust neis piirkondades jahti pidada. Selle vältimiseks pakkusid viis riigikogulast välja pikendada 10 aasta tärminit viie aasta võrra.
"Kuna me oleme plaaninud menetleda keskkonnakomisjonis seda eelnõu väga tempokalt, saab see kindlasti vastu võetud seadusena siin saalis vabariigi aastapäevaks," ütles Kalle Palling Riigikogu ees. "Siis on ka nendel 64 jahipiirkonnal olemas kindlus, et 1. märtsist ei katke nende jahitegevus."
VASTUKAJASID
Pärast esimest lugemist
Jahimehed soovivad endiselt kahjustuste hüvitamise fondi ja maaomanikud seda, et kokkulepe maaomanikuga oleks alati kohustuslik. Kõik asjast huvitatud pooled on pärast eelnõu esimest lugemist avaldanud pressiteateid.
■ Keskkonnaministeerium omas teates selgitas eelnõu põhilisi punkte.
■ Eesti Jahimeeste Selts teatas, et jääb eriarvamusele eelnõu selle osa suhtes, mis puudutab ulukikahjustusi ja nende hüvitamist. Riigikogu keskkonnakomisjonile on plaan esitada ettepanek luua ikkagi ulukikahjude fond.
■ Eesti Erametsaliit, Eestimaa Talupidajate Keskliit, Eesti Omanike Keskliit ja Eesti Põllumeeste Keskliit oma ühisteatega andsid teada kolmest eriarvamusest.
Esiteks ei olda rahul sellega, et jätkuvalt on jahiseltsidele antud võimalus jahti pidada maaomanikuga kokkulepet sõlmimata, teiseks, et jahirentniku valimise protsess pole veel õigusriigi kohane. Kolmandaks eelnõu puuduseks peeti, et era- ja riigimaad antakse tähtajatult ebamõistlikult suurte jahipiirkondade kasutada.
Allikas: pressiteated
leitav ka http://www.eramets.ee/uudised-1?art=3599
Mida rohkem olen inimeste loomust tundma õppinud, seda rohkem kuulub mu poolehoid metsale ja metsaelanikele.
Re: Hakati menetlema
Olles lugenud ülaltoodud teksti läbi, näen ma järgneva looga selgeid sarnasusi
Ajalugu kordub. http://www.folklore.ee/pubte/muina/antoloogia/soss.html

Re: Hakati menetlema
Millegipärast on EJS-le väga armas,et ühed maksaksid kinni teiste tegemata töö.Või meeldib hoopis fond ise,selle haldamine,kasutamine,käsutamine jne ?