Kui mõelda, milline peab jahiauto olema, siis
1. Mida lühem teljevahe, seda parem läbivus -see on just Niva, selle lühikese variandi ja ilma kastita plussiks
2. Mida kergem, seda parem. Ei vaju sisse ja vajadusel saab inimjõul välja aidata.
3. Mida kõrgem, seda parem. Selles osas on hea nt kastiga UAZ ja mitmed lääne pillid, nt Toyota, sildade peal on veel hulk tühja maad ja sildu jõuab läbi lume lükata ning põhja peale kinni ei jää.
4. Kitsas kumm on plussiks, lõikab läbi kõva pinnaseni ja vähem kummi ees lükata. Vene masinad on siin eesotsas
5. Kõikvõimalikud difriblokid, nii sildade vahelised (on enamusel maasturitel kui mõned linnamaasturid välja jätta) kui silladifriblokid (Venelasel pole, lääne omadel on enamasti müstilise hinnaga lisavarustuses).
Seega jääb lääne maasturite plussiks suurem võimsus, hind

ja ka mõningal määral vastupidavus (kuna ekstreemis lagunevad kõik).
Läbivuse koha pealt ütleb kogemus küll, et Niva läheb sealt läbi kus mingi Nissan Patrol või Subaru Forester sees istub. Meil on paar meest, kes tänavasõitu teevad sellise üle poole milli jeebiga ja jahiautoks on ostnud Niva - ikka läbivuse ja hinna pärast. Ei taha keegi ju kallist autot iga nädal üle värvida

Üks mees vahetas Patroli Niva vastu ja ütleb, et Patrol vajus tal kodu juures hange ja jäi, Niva tuleb ise välja, kui muidu ei saa, siis väheke labidaga aidata. (Tal sihuke koht, kus alati on tuisand)
Ise otsiks küll mingi lühikese, kerge, askeetliku lääne maasturi, aga ainuke mis kunagi müügil oli, oli Suzuki Jimmy. Kõige rohkem näeb minu unistuste jahiauto moodi välja VW sõjaväejeep, mis kaitseväel on, aga sellist pole poest saada. Kui olen automüügifirmades rääkind, millist masinat vajan, siis on ikka öeldud, et sellist pole tootmises (tsiviilile)