Relva puhastamine piduripuhastusvahendiga
Relva puhastamine piduripuhastusvahendiga
Kas relva päästikusüsteemi puhastamisel autode pidurisüsteemide hooldamiseks mõeldud piduripuhastusaerosooliga võib olla mingeid negatiivseid tagajärgi?
Osade relvade päästikusüsteemi lahti võtmine on tõsine nöök ja osadel seda neetide vms. püsikinnituste kasutamise tõttu teha ei saagi. Tahaks aga ikkagi aeg-ajalt vana paakunud õli koos sinna ladestunud püssirohutahma ja tolmuga kätte saada. Idee oleks siis lihtsalt keerata relv tagurpidi, pihustada päästikusüsteemile vahendit ja lasta see koos mustusega välja tilkuda.
Olen muidu Valvoline Brake Cleaner aerosooliga edukalt puhastanud nii metall, kui plastikdetaile (nt. mootorsae õhufiltrid) ega ole mingeid kahjustusi märganud. Koostises ei tundu olevat mainitud ka mingeid pindaktiivseid aineid (kuigi selles osas ma oma keemiateadmisi väga ei usalda) ja peale puhastamist ning aerosooli aurumist tundub pind katsudes kuiv ja jääkideta.
On mingeid põhjuseid, miks seda siiski teha ei tasu?
Osade relvade päästikusüsteemi lahti võtmine on tõsine nöök ja osadel seda neetide vms. püsikinnituste kasutamise tõttu teha ei saagi. Tahaks aga ikkagi aeg-ajalt vana paakunud õli koos sinna ladestunud püssirohutahma ja tolmuga kätte saada. Idee oleks siis lihtsalt keerata relv tagurpidi, pihustada päästikusüsteemile vahendit ja lasta see koos mustusega välja tilkuda.
Olen muidu Valvoline Brake Cleaner aerosooliga edukalt puhastanud nii metall, kui plastikdetaile (nt. mootorsae õhufiltrid) ega ole mingeid kahjustusi märganud. Koostises ei tundu olevat mainitud ka mingeid pindaktiivseid aineid (kuigi selles osas ma oma keemiateadmisi väga ei usalda) ja peale puhastamist ning aerosooli aurumist tundub pind katsudes kuiv ja jääkideta.
On mingeid põhjuseid, miks seda siiski teha ei tasu?
Viimati muutis pealik, T Jaan 28, 2014 12:29 pm, muudetud 1 kord kokku.
Re: Relva puhastamine piduripuhastusvahendiga
Püss on autoga võrreldes ikka lihtne rauakamakas. Rauaõõs on ainuke asi, mille töötlemistäpsus masinadetailidest kõrgem peab olema. Lisaks on autos veel igasugu õrnad materjalid - alumiinium, plastikud jne. Ehk minu loogika käib ka sedapidi, et asjad, mis kõlbavad auto hooldamiseks, kõlbavad laias laastus ka püssi hooldamiseks. Mina olen peale kangema keemia kasutamist tavaliselt püssi ära õlitanud. Ei tea, kas tegelikult vahet on, aga vähemasti endal on kuidagi kindlam tunne.
Ei, see ei ole Rio de Janeiro, see on hoopis midagi hullemat.
Re: Relva puhastamine piduripuhastusvahendiga
Mina olen pesnud vana õli maha nn. avia bensiiniga. Müüakse kaubanduses ka tulemasina bensiinina ja vist mingi lahustina kah. Vanasti nimetati teda veel vist galossaks. Too on kena läbipaistev ning kuivamise järel jääb pind kenasti puhas. Samuti olen sellega puhastanud lohvi enne paiga panekut. Ideaalselt toimib ka õmblusmasina plastik ja metalldetailidelt (kõiksugu hammasrattad) puhastamisel.
Ideaalne aga oleks hoopis piiritus (peenmehhaanikaga riistasid - näiteks printerite mehhaanika osa puhastamiseks võid kasutada piiritust
).
Mida sisaldab aga pidurite puhastusvahend
vot ei tea ja ei tahagi teada - seal ju kirjas, et pidurite jaoks 
Ideaalne aga oleks hoopis piiritus (peenmehhaanikaga riistasid - näiteks printerite mehhaanika osa puhastamiseks võid kasutada piiritust

Mida sisaldab aga pidurite puhastusvahend


ikka lõbusalt
Re: Relva puhastamine piduripuhastusvahendiga
Hakkasin samuti hiljuti oma "pauku" teinud jahirelvi Brake Cleaneriga puhastama. Ja selle mõtte (ja pudeli) andis mulle mu vend, kes tegeleb taktikalise laskmise instruktorina ja rääkis, et nemad teevad ikka väga palju pauke ja kasutavad seda juba jupp aega. Võtab tõesti lahti ka kõige pigima "pigi/nõgi", mida teiste vahenditega kätte pole saanud. Peale puhastamist on käed ikka väga tahmased
. Pärast kindlasti vajalikud osad relvaõliga üle loomulikult. Aga hea vahend, lahustab kiiresti ja sügavuti igasuguse tahma ja nõgi (kujutad ju ette, milline tahm ja möll auto piduriosadel on, mis siis kuumaga sinna korralikult kinnitub), samas aurustub pea koheselt ja ei jää midagi ei tilkuma ega midagi.
Isiklikult kasutan Würthi Brake Cleanerit.


Isiklikult kasutan Würthi Brake Cleanerit.

Viimati muutis TiitR, T Jaan 28, 2014 9:53 am, muudetud 1 kord kokku.
Re: Relva puhastamine piduripuhastusvahendiga
Püss on ju kah mingis mõttes pidur.
Pigem ennast sellega mitte puhastada.

Pigem ennast sellega mitte puhastada.

jahismurf
Re: Relva puhastamine piduripuhastusvahendiga
Kannatab edukalt puhastada aga hoidke seda eemale viimistletud puit osadest.
Re: Relva puhastamine piduripuhastusvahendiga
Selle pärast ma kergelt mures olengi, et vahendid, mis "kiiresti ja sügavuti lahustavad igasuguseid aineid, mida muud asjad ei lahusta", kipuvad teinekord mitte just väga hellad olema nende materjalide vastu, mille lahustumist ma ei soovi.
Kas on kellelgi ka teadmist, mis toimeainetel need piduripuhastusvahendid töötavad?
Kas on kellelgi ka teadmist, mis toimeainetel need piduripuhastusvahendid töötavad?
Re: Relva puhastamine piduripuhastusvahendiga
pealik kirjutas:
Kas on kellelgi ka teadmist, mis toimeainetel need piduripuhastusvahendid töötavad?
Aine keemiline nimetus ( Kontsentratsioon)
C6-C7 süsivesinikud, n-alkaanid,
isoalkaanid, tsüklilised, < 5% nheksaan (75-85 %)
2-Propanool; isopropanool (15-25 %)
Re: Relva puhastamine piduripuhastusvahendiga
Hea vahend puhastamiseks. Selliste "nikerdiste" päästemehhanismid, jne. millele hästi ligi ei saa, puhastamiseks olen kasutanud ka sooja vee ja fary lahust, seda küll ultraheli vannis. Lihtsamaid osi saab edkalt Faryga pesta ka kraani all. Pärast järgneb kohustuslik kuivatus ja üldine õlitamine.
Re: Relva puhastamine piduripuhastusvahendiga
Tuleb eristada kahte mõistet. Üks on "puhastamine" , teine "õlitamine ehk määrimine".
Esimese alla käivad nii leelis-kui happelised ained. Aivari mainitu AvioBensiin on kas "lakibensiini" või "whitespirdi" nime all müüdav värvipoodides, ehk on leelislahus. Mehaanikas kasutatakse puhastamiseks puhast, 96%, piiritust, mitte nn. meditsiinilist ehk 70%. Seda selleks.
Vene ajal olid eraldi relvaõlid- üks oli relva puhastamiseks, see leelisõli, teine määrimiseks ehk "neutraalne" õli. Neutraalne on ka hüdraulika õli, reduktorõli jne, mis ei sisalda "külmumisvastaseid" lisandeid- need on kindlasti "reaktsiooniga" .
Siit ka vajadus maha nühkida "puhastusõli" ja säilatimeseks määrida " neutraal" õliga
Esimese alla käivad nii leelis-kui happelised ained. Aivari mainitu AvioBensiin on kas "lakibensiini" või "whitespirdi" nime all müüdav värvipoodides, ehk on leelislahus. Mehaanikas kasutatakse puhastamiseks puhast, 96%, piiritust, mitte nn. meditsiinilist ehk 70%. Seda selleks.
Vene ajal olid eraldi relvaõlid- üks oli relva puhastamiseks, see leelisõli, teine määrimiseks ehk "neutraalne" õli. Neutraalne on ka hüdraulika õli, reduktorõli jne, mis ei sisalda "külmumisvastaseid" lisandeid- need on kindlasti "reaktsiooniga" .
Siit ka vajadus maha nühkida "puhastusõli" ja säilatimeseks määrida " neutraal" õliga

Re: Relva puhastamine piduripuhastusvahendiga
jyri kirjutas:Tuleb eristada kahte mõistet. Üks on "puhastamine" , teine "õlitamine ehk määrimine".
Esimese alla käivad nii leelis-kui happelised ained. Aivari mainitu AvioBensiin on kas "lakibensiini" või "whitespirdi" nime all müüdav värvipoodides, ehk on leelislahus. Mehaanikas kasutatakse puhastamiseks puhast, 96%, piiritust, mitte nn. meditsiinilist ehk 70%. Seda selleks.
Vene ajal olid eraldi relvaõlid- üks oli relva puhastamiseks, see leelisõli, teine määrimiseks ehk "neutraalne" õli. Neutraalne on ka hüdraulika õli, reduktorõli jne, mis ei sisalda "külmumisvastaseid" lisandeid- need on kindlasti "reaktsiooniga" .
Siit ka vajadus maha nühkida "puhastusõli" ja säilatimeseks määrida " neutraal" õliga
Whitespirit ehk lakibensiin on üks ja sama. Kasutatakse värvitööstuses ja maalrite töös värvide vedeldamiseks ja pintslite pesemiseks, kõlbab ka asfaldiplekkide eemaldamiseks autodelt ja õlist puhastamiseks. Kui vastupidav sellele on kabavärv- pole kuulnud.
Aviobensiin (alias B-70) on sootuks muu. Kasutatakse kummiliimis. Kuivab kiiremini ja jäägitult. Lahustab samuti bituumenit ja õli.
Re: Relva puhastamine piduripuhastusvahendiga
[quote="Tiit Karp
Whitespirit ehk lakibensiin on üks ja sama. Kasutatakse värvitööstuses ja maalrite töös värvide vedeldamiseks ja pintslite pesemiseks, kõlbab ka asfaldiplekkide eemaldamiseks autodelt ja õlist puhastamiseks. Kui vastupidav sellele on kabavärv- pole kuulnud.
Aviobensiin (alias B-70) on sootuks muu. Kasutatakse kummiliimis. Kuivab kiiremini ja jäägitult. Lahustab samuti bituumenit ja õli.[/quote]
Whitespirit alias lakibensiini kasutati maalri töödes 10 aastat tagasi, sest see kõlbas lahjendama ja pesta pintsleid ainult peale nn. aeglase alküüdvärvi( emaili) kasutamist. Nüüdseks kasutatakse enamasti nn. kiireid alküüdvärve mida lahjendatakse ksülooliga( ksüleeniga) ja milledele see lakibensiin peale ei hakka.
Aviabens(b70) on sisult sama lakibensiiniga, ainult omab viletsamat puhtusastet, seega põledes suitseb rohkem ja kasutades pesuks jätab jäljed. Värvitööstuses nimetatakse teda "naftaks" ( mitte segada diislikütusega, mida külarahvas samuti naftaks tituleerib)
Whitespirit ehk lakibensiin on üks ja sama. Kasutatakse värvitööstuses ja maalrite töös värvide vedeldamiseks ja pintslite pesemiseks, kõlbab ka asfaldiplekkide eemaldamiseks autodelt ja õlist puhastamiseks. Kui vastupidav sellele on kabavärv- pole kuulnud.
Aviobensiin (alias B-70) on sootuks muu. Kasutatakse kummiliimis. Kuivab kiiremini ja jäägitult. Lahustab samuti bituumenit ja õli.[/quote]
Whitespirit alias lakibensiini kasutati maalri töödes 10 aastat tagasi, sest see kõlbas lahjendama ja pesta pintsleid ainult peale nn. aeglase alküüdvärvi( emaili) kasutamist. Nüüdseks kasutatakse enamasti nn. kiireid alküüdvärve mida lahjendatakse ksülooliga( ksüleeniga) ja milledele see lakibensiin peale ei hakka.
Aviabens(b70) on sisult sama lakibensiiniga, ainult omab viletsamat puhtusastet, seega põledes suitseb rohkem ja kasutades pesuks jätab jäljed. Värvitööstuses nimetatakse teda "naftaks" ( mitte segada diislikütusega, mida külarahvas samuti naftaks tituleerib)

Re: Relva puhastamine piduripuhastusvahendiga
Tiit Karp kirjutas:
Whitespirit ehk lakibensiin on üks ja sama. Kasutatakse värvitööstuses ja maalrite töös värvide vedeldamiseks ja pintslite pesemiseks, kõlbab ka asfaldiplekkide eemaldamiseks autodelt ja õlist puhastamiseks.
Kui mina ükspäev Värviäris käisin värvi vedeldajat (lakibensiini konreetselt) otsimas ja sellenimelit riiulilt mitte leides, seletas sealne töötaja, et peale seda kui sõnale "bensiin" lisati juurde kütuseaktsiisist tulenevad maksud, siis nimetati need tooted ümber "Whitespirit"-iks. Aga kuna "Spirit" tähendab piiritust, siis ei tea kas virutavad sinna hoopis alkoholiseadusest tulenevad aktsiisid?

Re: Relva puhastamine piduripuhastusvahendiga
Mehhaanika puhastamiseks brake cleaner väga hea vahend, aga relva puitosade peale siiski ei soovita lasta. Soovitaks kasutada parem carburettor cleanerit, mis on palju ohutum, aga vana õli ja muud sellist saasta lahustab sama hästi. Valvoline valikus mõlemad puhastid olemas 

Re: Relva puhastamine piduripuhastusvahendiga
Kui nüüd oma relvadele otsa vaatan, siis seda puitosa jääb väga vähe puhastatavatele detailidele ette. Aga kindlasti on see Karburaatori cleaner hea ja vb. paremgi asi.