jurakas kirjutas:No selge see, et kui võrrelda 50 ja 56 toru, siis üks teisest lihtsalt üle valgusjõu poolest, kuna valguse sisselaskepind suuremal suurem.
.:
Hakkab jälle pihta poolikute teadmiste demonstreerimine.
Selle loogika järgi on 2l mootor
alati võimsam, kui 1,6l .
Kui asi nii lihtne oleks, siis mistahes optika 56mm läätsega näitaks "paremini" kui mistahes 50mm läätsega! Läätse kasutegurist, ehk töötlemise - kui ka kattekile kvaliteedist ei taheta või ei osata rääkida.Aga just see paneb hinna paika.
On paar lihtsamast lihtsat tõde teadmiseks: valgusjõud on võrdeline läätse läbimõõdu ruuduga ja pöördvõrdeline zoomi suurusega.
Edasi juba lahatud teema. Raamatus "
Optics for Hunting and nature Observation" ( CZ Sports Optics 1 edition 2011, saadaval Küti Ärist vist 19 EUR eest) on ka silmaläätse pupilli läbimõõdu suuruse suhe sõltuvalt vanusest toodud graafikuna.
Sellest sõltub, et valgusjõud mida silm omandab ( või õigemini sinna pääseb sisse nagu ka vastaval illustreerival pildil lk.14 kujutatud), on pupilli läbimõõt korda zoomi suurus.
Ehk kui pupill, näiteks minul sama graafiku järgi, on ca. 5mm ja lasta tahan suurendusega 6x, siis silma sisse pääseb maksimaalselt 5x6= 30mm läätse võimet. Kui soov zuumida 14x, siis lääts võiks olla 70mm.
Suurema läätse olemasolu ei suurenda seda valgusvihku, vaid lihtsalt lubab hoida silma mitte täpselt teljel, vaid ka natuka sinna/ sänna poole optika teljest kotsentriliselt valgusvihu ringiga.
Järgmisena mis sellest raamatust lugesin, oli vähemasti minu varasemate arusaamadele üllatuseks

asjaolu, et "toru" läbimõõt ( 25mm; 2"; 30mm;36,, jne) ei mõjuta karvavõrdki sihiku optilisi omadusi! Lihtsalt suuremal torul võimaldab kergemini monteerida lisavidinaid sisse, väiksem on jällegi kergema kaaluga.
Kui nüüd võrrelda omavahel samade geomeetriliste parameetritega( zoom, esiläätse suurus, toru jne) optikaid, siis mõju valgusjõule hakkavad avaldama ainult läätsete materjal ja töötlemisee kvaliteet. Ehk sama, mis eritootjate automootorid sama töösilindri mahuga- kõigil on võimsus ja kütusekulu erinev, isegi suuresti.
Muidugi optikaid võrrelda saab ainult videvikus, sest päeval on kõik optikad sama"head".
Nii et
samade parameetrite juures päevasel jahil on kama kaks, mis ocular püssil seisab, videvikus ja pimedas hakkab kehtima "rusikareegel" - iga 100 EUR ( või 1000 EEK varem) hinnavahet annab "juurde" lisaminuti nähtavust! Ehk siis 1000 EUR ja 2500 EUR vahe sama pukis istudes kõrvuti ja võrreldes on 15 minutit ( see rusikareegel minu poolt pakutud aga autorlust patenteerima ei hakka).
Nii lihtne see ongi. Lugege spetsialistide

, mitte asjaarmastajatest diletantide

, kirjutatut! Saate rohkem teada
