Nüüd aga on käes hetk, mil oleks justkui võimalik tahtmise korral mingeid päris omi tavasid juurutada (halvamaineline sõna, aga olgu peale!). Tahaks ju samuti kultuurne olla, aga võõras ja poolvägisi ka ei sobi. Olen minagi neid kuuseoksi põdra, soku või sea kerele kord pannud, kord panemata jätnud. Keerutanud seda- ja teistpidi. Mingit vahet pole tundnud. Aga mida siis teha ja kuidas olla?
Olen lugenud, et põhja-ameerika indiaanlased olla jahisaagi kohale puistanud ohvriannina tubakat. Kuna nende inimeste jaoks oli tubakas eelkõige mitte mõnuaine, vaid vahend suhtlemiseks kõrgemate jõududega, tuleb sellist ohvrit vägagi väärikaks lugeda. Siin ja praegu (ma kardan) kujuneks sellise kombe otsene ülevõtmine järjekordse (vähe priskema) koni metsa alla viskamiseks. Teisalt olen kuulnud muistsete eestlaste ohverdamiskommetest, et ohvriks tuli jätta midagi, millel on ohverdaja jaoks mingisugunegi väärtus. Sedasi olevat rehepaplike eestlaste ohvripaikadesse kogunenudki kivihunnikud. Odav, aga samas ei saa keegi öelda, et täiesti väärtusetu.
Kõige eeltoodu põhjal tuligi mõte pista jahisaagi juurde maasse (võimaluse korral) või lumme üks tammetõru või sarapuupähkel. Kui ohvri vastuvõtjaks pidada Loodust laiemalt, oleks selline and kasulik ka temale. Mis sellest tõrust või pähklist edasi saab, kas vägev puu või närilise suutäis, polegi niiväga tähtis. Oluline on, et annetaja märkab ja tunnistab andmise ja võtmise tasakaalu tähtsust. Ise plaanin järgmisel hooajal tõrud tasku pista ja proovida, kas on parem tunne

Vaat selline omamaine jahikomme siis välja pakkuda. Äkki mõni andekam oskaks ilusa kunstmuinasjutugi (à la St. Hubertus) juurde treida?
P.S. Kui kellelegi tõru tundub liiga kitsi olevat, võib ka oma Swarovski toru põõsa otsa riputada ja koha mulle teada anda
