sõiduk
sõiduk
Kui paar viimast aastat sai põhiliselt kasutatud LUAZ-I(peale selle et suht külm talvel ei ühtegi halba sõna), siis see hooaeg soetasime Volvo Laplanderi 3314 ja parimat tahta hetkel nagu ei oskagi. Dif. lukud, aeglustid,kitsas, seest ruumikas, toplt soojendus ja mis peaasi- soetatud ainult jahiks.Uskumatu, aga väljast väiksust vaadates, mahtus sisse ka põdrapull ja kuus meest. Kuna tavaliselt käime 7-8 mehega koertega metsas, siis muretu mehed koos koertega ühte masinasse paigutada. Sel talvel kinni jääda ei õnnestunud-muidugi mõistus käib ka ikka juhiga kaasas.Kui kellelgi rohkem huvi võin pilte paigutada.Iseasi palju selliseid masinaid ka liigub muidugi. Kellel võimalus-soovitan
-
- Postitusi: 406
- Liitunud: E Okt 04, 2004 10:03 am
me sõidame uaazikuga. sisse pandud topelt soojendus ja kütab ka kõige käredama külmaga ruttu soojaks (kuigi kui soojenduse välja lülitad on paugust külma ka, ega tent ikka väga sooja sees ei hoia) ei ütle masina kohta ühtki halba sõna, kuigi kütet võiks vähem võtta aga no jahis tuleb käia ja tuleb siis muu tilu-lilu pealt rohkem kokku hoida 

tuleb jaht või jaa?
me sõbraga (gunnar) soetasime nädal tagasi omele NIVA, maru hea on metsas ronida, oleme muidugi remontinud kah seda parajalt, kuid mis on kõige parem siis see, et kui mul läks nädalavahetusel süütepool siis hommikuks oli neid pakkuda oma tutvusringist lausa kolm, igavesti hea massin...
Jaht on nagu väga hea õpetaja tund, kust puudumine tuleb kõne alla ainult siis, kui tõesti tõsine haigus ei luba voodist tõusta.
-
- Postitusi: 1354
- Liitunud: E Okt 18, 2004 9:57 am
Sõidan NIVAga. Ostisin esptsiaalselt jahinduse tarbeks.
Muidugist külalisjahti kusgil eesti teise otsa minna on vaev. Maanteel 4 käiguga üle 80 on ikka liig a kruusal on ok ja mida sitem tee seda parem see pill on ja.........kõik akkab ikka rehvist pihta. Kui arvestada et pool aega sõitu on 1, 2, 3 käiguga ja aeglust abiks siis kütusekulu 11,5 on täitsa ok.
Muidugist külalisjahti kusgil eesti teise otsa minna on vaev. Maanteel 4 käiguga üle 80 on ikka liig a kruusal on ok ja mida sitem tee seda parem see pill on ja.........kõik akkab ikka rehvist pihta. Kui arvestada et pool aega sõitu on 1, 2, 3 käiguga ja aeglust abiks siis kütusekulu 11,5 on täitsa ok.
Sõidukid ühisjahis
Ühisjahti pidades meie jahtkonnas kasutatakse tavalisi sõiduautosid ja kahte nn. mikrobussi. Ei ole kunagi tekkinud probleemi labitavusega, kuna jahipiirkonna teed on tõesti hästi hooldatud. Talvel on teed alati lahti lükatud ja suvel hööveldatakse korralikult, teedevõrk metsas on ka tihe. Sinna kuhu autoga ei pääse ei ole tarvis ka ronima hakkata. Igal inimesel on kaks jalga, neid peaks rohkem kasutama.

Jah olen selle kahe jala suhtes nõus, kuid kui on vaja looma välja lohistada, eriti veel põtra umbes 2 km mööba raba, siis need "kaks jalga" küll arvavad, et võiks mingi abiline olla. Juhul kui kaks looma kukub asi veel nutusem. Nüüdseks on Luaz sõidukorras ja oma esimesed "katsetused" rabapeal kätte saanud. Toimis ägedalt ja ise olen rahul.
ikka lõbusalt
-
- Postitusi: 406
- Liitunud: E Okt 04, 2004 10:03 am
Neid Luaze on kindlasti päris paljudel sara või kuuri all vedelemas ja keegi nendega midagi ei tee, kuid sellist asja peabki otsima tutvuse kaudu, kuna selliste jääaegsete riistapuude omanikud ilmselt ka sellest mingit tulu ei oota ja lihtsalt kuskil ei kuuluta. Mul sõber näiteks nägi ühes aias Luazi ja läks selle 80. aastase omanikuga asjast rääkima... pidi vana juures vaid puud ära lõhkuma ja oligi pill tema 

tuleb jaht või jaa?
Juhtub muidugi ka nii. Börsis müügil olnud neid küll kapremondituna hind 25 000 eeku. Enda oma sain kätte 1500 eeguga, keevitus, värvimine, uus tent +kapremonditud mootor ja lõpphinnaks 15 000 eeku. Loomulikult veidi oma tööd ka. Nei8d veel vedeleb tõesti kuuride all, kuid enam mitte palju.
ikka lõbusalt
Sõidan Nivaga, mille nimeks "Kas Sa sellist autot Tahtsidki?" Nime sai ta siis kui eelmise aasta mais naisega Peterburi tee autopoest välja keerasime Kägises, kriuksus rooli keeramisel, käike pidi jõuga sisse raiuma ja haises nagu üks uus Zigull ikka on haisenud. Veits vanemad mehed mäletavad vast. Nimi jäigi külge praegu 8000 km sõidetud ja enam ei haise , käigeseb endiselt rooli keeramisel, aga vähem ja käigud lähevad ok. Pisipolte ja mutreid on ära kukkunud küllaga, ka üks kardaanirist läks vahetusse, muidu metsas ja lume peal MEGA. Soojaks läheb hästi, pagasnik on nats pisike aga isegi kesiku oleme sinna toppinud. Asjal veel üks pluss, enamus vigadest käib enda kogemus ja oskused üle. Esiistmed tõstsin 3 cm kõrgemale- muidu oli kääbiku tunne.
Beretta kirjutas:... Pisipolte ja mutreid on ära kukkunud küllaga, ka üks kardaanirist läks vahetusse, muidu metsas ja lume peal MEGA. Soojaks läheb hästi, pagasnik on nats pisike aga isegi kesiku oleme sinna toppinud. Asjal veel üks pluss, enamus vigadest käib enda kogemus ja oskused üle. Esiistmed tõstsin 3 cm kõrgemale- muidu oli kääbiku tunne.
Metsas väga asjalik aga laguneb tõesti - sõidan üle 10 000 km jahihooajaga ja šarniirid jms tuleb kord aastas vahetada (mul muidugi igivana, mil algsest alles ainult kere, eelmine talv läks mootor vahetusse)
Pagasisse mahub ka suur kult

Esiistmed tükivad mõne aastaga ära lagunema, panin ka kõrgemaks ja kaheukselise Nissani istmed sisse - mugav ja tugev.
Jaht on kunst, mis nõuab ohvreid!