
sõiduk
-
- Postitusi: 1354
- Liitunud: E Okt 18, 2004 9:57 am
Niipalju kui ma uurind ei ole mõtete diislit panna. Diisli moment akkab kõvasti Niva käiguosa lammutama. Sillad, kastid, poolteljed jne. Originaalis Niva kõige parem kestab. Kui ikka korralikku maastikuautot tahad....... Ma ise vahin seda uuemat Patroli ja just 2 ukselist nii et ila tilgub. 3-ne disla, jäigad sillad, vahekast lukku, tagadifri lukk originaalis peal. Piisavalt suur ratas mahub juba ilma tõstmiseta alla. 

Ei lõhu ta midagi (st lõhub, aga talutavalt), kui mootori karakteristikuid hoolega sobitada, aga üldiselt sedasorti leiutamised ennast eriti ära ei tasu küll. Diislist natuke lihtsam ja odavam variant on hargpritse (uutel Nivadel juba sünnist saati) ja kompressor (mitte turbo!). Nii momendi kui võimsuskõver muutuvad lamedamaks ja "diisellikumaks". Siis tuleks veel tellida lukustatav tagadiffer ja ... ja lõpuks oleme ikka seal, et mõttekam (kui puhtpraktiliselt asjale läheneda) oleks olnud kohe kõvem masin soetada.
Uued tulevad ka Renault bensiinimootoriga, hinnas ca 40 000 kallimad. Kas Eestis juba ka saadaval on ei oska öelda. Vana kerega, mitte need Chevi Nivad. Diisleid ja pikki variante ei tule, polevat Euros tüübikinnitust. Pigem kaldun arvama, et seetõttu, et siis jäävad osad Toyotad, Suzukid, Nissanid ostmata, pikk diisliga Niva on ju üsna otstarbekas ja kordi odavam.
Iga asi tuleb omal ajal või siis natuke hiljem.
Nõusmosse kirjutas:Ei lõhu ta midagi (st lõhub, aga talutavalt), kui mootori karakteristikuid hoolega sobitada, aga üldiselt sedasorti leiutamised ennast eriti ära ei tasu küll. ....
Mõistlikum on gaasiseade peale panna, kütusehind poole peal pea sama kulu juures.mosse kirjutas:... Diislist natuke lihtsam ja odavam variant on hargpritse (uutel Nivadel juba sünnist saati) ja kompressor (mitte turbo!). .. .
Väga kallis ja peamiselt veab esisild, nii et esidiffer lukku? ... juhitavusmosse kirjutas:...Siis tuleks veel tellida lukustatav tagadiffer ja ... ...
S.t. et kallim, mis tähendab et mööda metsa lõhkuda-kraapida ei raatsi ja jupid kordades kallimad ja ronima kah kehvem kui Niva.mosse kirjutas:... ja lõpuks oleme ikka seal, et mõttekam (kui puhtpraktiliselt asjale läheneda) oleks olnud kohe kõvem masin soetada.
Praktilisem tuleb ikka Niva kütusekulu ära kannatada tema v heade maastikuomaduste ja odavate juppide juures ja mitte aretama hakata.
Jaht on kunst, mis nõuab ohvreid!
S.t. et kallim, mis tähendab et mööda metsa lõhkuda-.
Õige. Olin poolteist aastat tagasi dilemma ees- saada oli Mitsu Pajero Pinnifarina kerega, nahksisu, konditsioneer, cd stereo ja mis kõik veel. Tõeline mehe unistus ja p pikendus.
Sõitnud 20 tuhat ja hinnast pea 100 tuh maas. Oleks saanud oma turbodiisliga Toleedo vastu vahetada. Poeg ütles siis, et vaata kui sa selle metsas kiviotsa tõmbad, siis sul autot ei ole ja kuidas sa siis hakkam saad. Nii saigi Niva muretsetud- kriimud on palju vähem valusad kui Auto peal.
Selle difri lukustusega on nii, et minu Luazil on samuti pidev esivedu. Tagasild on eraldi lülitatav. Samuti on tagasillal mehhaaniline difri lukk. Selle põhimõte minu arvates selles seisnebki, et mootor on ees ja seega esisillal niigi koornmus peal. Tagaosa aga kerge ja kui juhtud veel ninaga ennast kinni sõitma, nii et esisild õhus on( kasvõi lumevalli otsa kiikuma jäädes), siis justnimelt sellest tagasilla difri lukust ikka suur kasu on.
ikka lõbusalt
Jess mehed! Hurrraaaa....! Viies kord küpses mu Nival genekas, läbisõit 50 tuhhi tuuris. Ühtegi lisavalgustust ega muud lisatarbijat peal ei ole. Olgu neetud see uus pisike kilovatine genekas mis uutel peal on. Eelmisega ,aastast 1986 pold miskit häda. Nädalavahetuseks on planeeritud ka käigukasti vahetus, sest selle seest kostab sepikoja häält. Ebavõrdne ja kulukas suguelu, kusjuures soovimatu ja tema, st. Niva on domineeriv ja aktiivne pool. Varsti pole peale mootori ühtegi vidinat mida ma vahetanud või remontinud poleks. Kui keegi teab äkki, mis sõiduki genekas sinna uue väikese asemele läheb, andke teada, ma lähen võtan kusagilt romulast, vahetan laagrid ja panen meretaguse geneka külge.
Iga asi tuleb omal ajal või siis natuke hiljem.
... Praktilisem tuleb ikka Niva kütusekulu ära kannatada tema v heade maastikuomaduste ja odavate juppide juures ja mitte aretama hakata.
Täpselt, sest aretamine muutub lõpuks eesmärgiks iseeneses (mis hobina on päris tore). Ilmselt nii mõnigi mees, kes nägi foorumlaste koprajahil minu "null-ühe" kallal sooritatud "remonttöid" mõtles, et selle raha eest oleks ju võinud auto osta.
Hehee, minule pole lolluse suhtes nüüd küll kellelgi midagi vastu panna. BRC platsilt ostsin aasta vana NIVA, 14 000 oli odomeetril, täitsa kobeda väljanägemisega. 70 000 maksis. Kui teisel päeval selgus, et genekas on tuksis, ei teinud välja, ikka juhtub, tegin korda. Kui aga teisel nädalal esiratas kinni jooksis, järgmisel teine, siis hakkasin uurima. Umbes kuu aja jooksul sain eluloo teada, ka selle, et garantii alla ei kuulu, polnud kordagi teeninduses käinud ja sellega oli ka garantii kehtetu. Nimetatud autoke oli ületanud Luhamaa ja Koidula piiripunkte 24 korral, erinevate isikute käes. BRC lõpuks tunnistas, et toodi Venemaalt treila peal ära, oli seal uppununa vedelenud kusagil kraavis, keemilise pesu saanud ja siis veel platsil seisnud kuid. Sillad jms. vett täis. Ka Hansa Liising soovitas ise hakkama saada. Ma loll lootsin, et ükskord ikka need jamad lõppevad, vot ei lõppe ja kõik. Kui uus maksab 108 000, siis mina olen maksnud remondile, juppidele, kaskole, liisingule ja bensiini eest kokku juba 133 000 (lugege- kirjutage ükssada kolmkümmend kolm tuhat) krooni. Kohe tuleb Läänemaalt teine käimakast, 3000.- , genekas jälle otsas, pange need ka kohe juurde. Enamuse remonte teen ise, kui kusagil Lada esinduses laseks teha, siis peaksin teise- kolmanda töökoha juurde võtma. Pillimängupakkumistest pean ära ütlema, sest ei julge kaugemale minna, see on ka mulle ikka kümneid tuhandeid kahju teinud. Aga majarahval on lõbus, ikka ja jälle jalad paistavad mu tagajalad auto alt välja, kaks nädalat tagasi reanimeerisin starterit, eks neil ole lõbus ka sellel nädalavahetusel. Muidu pole sel Nival midagi viga, eelmine oli 86 aasta oma, täiesti kobe, Weber (ehtne) karpa ja viiene kast peal, ma ei tea, mis kiiks pähe lõi, tahtsin uuemat. Kui aus olla siis ei usuks ise ka sellist jama kui keegi kirjutaks või räägiks. Mootor on veel remontimata, tõsi, väljalaskekollektor on vahetatud, ülejäänud käiguosa on kõik läbi sobratud. Muuseas, kui uuel läheb väljalaskekollektor läbi, siis see uus maksab pea 3000.- krooni, see ju nagu rallikal, eraldi torud tulevad silindritest, säuke edev. See on kohe tükkideks kui vett saab, praod jooksevad piki keevitusi kui ämblikuvõrk. Ega esinduses keegi ei ütle, et 01 oma on sama aga valatud ja maksab 350.-. Seda uut saate iga aasta vahetada kui lompidest läbi sõidate, 01 on igavene.
Iga asi tuleb omal ajal või siis natuke hiljem.
andrus kirjutas:minagi soetasin omale aasta tagasi niva kommi raha eest ,aga tänase seisuga on ta mulle maksma läinud pea 35000.-
peale ussitavakere on kõik uus
Õige, ma ise selle arvestusega ostsingi, et nagunii tuleb pea kõik vahetada ja arvestasin, et umbes selle summa eest saan jahisõiduki. oleks ostnud esindusest uue 3 korda kallimalt ja aasta möödudes oleks sama moodi hakanud juppe vahetama. Praegu olen 4 aasta jooksul osa juppe nt šarniirid jms teist ringi välja vahetanud.
Mehed, arvestage et igal autol maksab hooldus (sõiduautol läks korraline hooldus 6,5 t) ja remont, lihtsalt Niva on pidevalt ekstreemis ja võib-olla nõks nõrga selle jaoks. Oleks rängem tehtud, oleks ta ka raskem ja tema maastikuomadused sellevõrra kehvemad.
Jaht on kunst, mis nõuab ohvreid!
[quote="kakuke"][quote="indian"] BRC platsilt ostsin [/quote]
No BRC on viimane koht, kust omale auto soetada (autofoorumeid ei loe?). Aru ma ei taipa, et kui selline hädine isend trehvanud siis miks teda maha ei müü?[/quote]
Sa, Kakuke, ei tea siis, et lootus sureb viimasena ju...
Krt, kahju on juba Indianist. Niiviisi võib muidugi igaühega juhtuda, ja mitte ainult BRC-st ostes. Kuigi jahh, ma kardan, et ma ise oleks hakanud küllaltki varakult müümisele mõtlema. Sest jahiauto peale 70k + 63k ( kokku siis see esialgne 133k) raha panna on mu jaoks liig mis liig. Sellesama 70k eest saab ju nt juba kasvõi diisel frontera, millega on paras mööda pisimülkaid kolistada. Valikuid on sellise raha eest igatahes enam kui paljalt niva.
No BRC on viimane koht, kust omale auto soetada (autofoorumeid ei loe?). Aru ma ei taipa, et kui selline hädine isend trehvanud siis miks teda maha ei müü?[/quote]
Sa, Kakuke, ei tea siis, et lootus sureb viimasena ju...
Krt, kahju on juba Indianist. Niiviisi võib muidugi igaühega juhtuda, ja mitte ainult BRC-st ostes. Kuigi jahh, ma kardan, et ma ise oleks hakanud küllaltki varakult müümisele mõtlema. Sest jahiauto peale 70k + 63k ( kokku siis see esialgne 133k) raha panna on mu jaoks liig mis liig. Sellesama 70k eest saab ju nt juba kasvõi diisel frontera, millega on paras mööda pisimülkaid kolistada. Valikuid on sellise raha eest igatahes enam kui paljalt niva.
Eks osta siis ära. Kellele ma müün, panen hulka pappi sisse, teen korda ja müün 2x odavamalt maha kui ise ostsin? Eriti ebarentaabel ju. Ma õudselt loodan, et kui olen kodustes tingimustes NIVA valmis ehitanud jääb ta ka lõpuks ühes tükis koos seisma. Õnneks on nüüd ka Riigikohtu lahend, mees ostis 2000.a. Audi, ka liisis ``peaaegu uue``, sellega hakkas ka juba samal päeval seletamatuid asju juhtuma. Öeldi ka liisingust, et eralõbu. Nüüd, peale nelja aastat kohtuidpidi käimisi, sai lõpuks loodud pretsedent, ka on meie õigussüsteemis Riigikohtu lahend dogmaatiliseks edaspidiste otsuste tegemisel. Nimelt otsustas RK,et kodanikult tuleb see auto tagasi osta ja hüvitada temale tekitatud kahjud mis olid seotud varjatud puudustega kauba ostmisega. Väga kõva pretsedent, sellega peaks ka BRC omavoli ja pettustega edaspidigi võidelda saama. Nimelt oleks pidanud juba Tarbijakaitseseaduse järgi minu Niva küljes müügiplatsil olema suur silt: ``UPPUNUD``. Ei olnud. Seega varjati kauba päritolu, omadusi, lisaks oli kaup eluohtlik. Kuidas tunduks, kui liikudes kiirusega ca 90 km/h mööda Tallinn- Rannamõisa- Klooga mnt. reede õhtul kella 17 ajal vasak esiratas kinni kiiluks? See maantee on sel ajal ju nagu Autobahn. **** kuidas vedas, et auk vastutulijate reas sees oli. Jäledam latakas oleks muidu tulnud, muuseas alles pärast seda kui ma BRC-s sellest rääkisin ja verbaalses osas ka juba ähvardusi ütlesin, tunnistasid nad mulle milles on asi. Ilmselt said ise ka aru, et oleks hea ära rääkida milles asi, enne kui ma end üldse laibaks sõidan. Kogu see loll lugu oli selles liisingus, oleks mulle sealt ikka öeldud, et võtame tagasi, võta teine, aga nemad soovitasid ikka maksta ja ilmselt arvasid, et dramatiseerin kogu lugu üle, ehk tahan nüüd hinnast alla saada vms.
Iga asi tuleb omal ajal või siis natuke hiljem.