Mida mõttekäigust arvata?
Mida mõttekäigust arvata?
Nimelt, panen asja siia. Sõidan sageli Tartu-Võru ja vastupidi. Ühes teatavas lõigus, ka märkidega tähistatud, pidevalt "kitserahvas" üle tee armastab joosta...ja neid on palju. Teel nähtavus OK, ühes suunas, kuid asjaolusid mis teevad koha eriti ohtlikuks on rohkem ehk kui mõnes teises kohas. Nii mõnigi kord olen ise suutnud jahimehe ettenägeva pilgu abil loomadest kas mööda saada või põigata...viimane kord kevadehulluses "rahvas" lausa "umbes", lihtsalt 3 üksteise järel teele lendasid ja viimasest väääga järsu pöörde abil lähedalt-tagant läbi läksin...vedas...pidurdamine ja kaugele vahtimine ja muu tol korral polekski enam aidanud...uhh...
Nüüd aga mida näen teel...tundub et siiski 1 neist oma elu on õnnetult sinna jätnud, verd on palju...
Siit arvamus-küsimus: need hoiatusmärgid ikka minu arusaamist mööda tähistavad kitsede ülekäigu võimalikku ala, selge, laiemas mõttes...mitte ainult konkreetse karja kohta? Või kuidas see kits liigub, kui suurel alal nad nö. toimetavad, et kas seal võivad n. liikuda ka mujalt kaugemalt tulnud või ikka siis see konkreetne kari? Nii, OK, kujutan ette et siiski see suht konkreetne kari, kes oli seal eile ja on ka homme, aastate pärast, loodetavasti. Aga siis, samas, kas poleks paslikum hoopis kiirusi piirata, sest ükski loomahoiatusmärk küll kogenematut juhti kokkupõrkeohust päästa ei suuda, pigem kiiruse viimine n. 70le, kui ala pole väga pikk ja seda toetavad mõned tegurid veel...Kelle algatusel üldse neid märke huvitav, pannakse...Ja ons üldse mõeldud sellele et kas neist ka kasu on...
Aga, noh, kui raha pole riigil siis millest rääkida...parim oleks nagu kunagi ka eelpool mainisin, viia teatud kohad tunnelite kujule ja loomad suunata läbi nende. Jama ju kui hukkuvad loomad niisama ja suurt kahju saavad õnnetustes osalejad. Huvi pärast täitsa antud kohas loendust tasapisi hakkan läbi viima, et millal ja kui palju neid kitsi seal liigub jne. Ja loendan verejälgi teel...
Nüüd aga mida näen teel...tundub et siiski 1 neist oma elu on õnnetult sinna jätnud, verd on palju...
Siit arvamus-küsimus: need hoiatusmärgid ikka minu arusaamist mööda tähistavad kitsede ülekäigu võimalikku ala, selge, laiemas mõttes...mitte ainult konkreetse karja kohta? Või kuidas see kits liigub, kui suurel alal nad nö. toimetavad, et kas seal võivad n. liikuda ka mujalt kaugemalt tulnud või ikka siis see konkreetne kari? Nii, OK, kujutan ette et siiski see suht konkreetne kari, kes oli seal eile ja on ka homme, aastate pärast, loodetavasti. Aga siis, samas, kas poleks paslikum hoopis kiirusi piirata, sest ükski loomahoiatusmärk küll kogenematut juhti kokkupõrkeohust päästa ei suuda, pigem kiiruse viimine n. 70le, kui ala pole väga pikk ja seda toetavad mõned tegurid veel...Kelle algatusel üldse neid märke huvitav, pannakse...Ja ons üldse mõeldud sellele et kas neist ka kasu on...
Aga, noh, kui raha pole riigil siis millest rääkida...parim oleks nagu kunagi ka eelpool mainisin, viia teatud kohad tunnelite kujule ja loomad suunata läbi nende. Jama ju kui hukkuvad loomad niisama ja suurt kahju saavad õnnetustes osalejad. Huvi pärast täitsa antud kohas loendust tasapisi hakkan läbi viima, et millal ja kui palju neid kitsi seal liigub jne. Ja loendan verejälgi teel...
Vat ei oska öelda ,mille järgi neid märke pannakse,aga märgi mõjupiirkondades olen ikka ulukeid üle tee näinud jooksvat või muidu parajat momenti ülejooksmiseks passimas.Rohkem küll põtru ja sügiseti.Ja loomad kasutavad ikka sissekäidud radu,nii et võivad ka mujalt tulnud loomad kasutada samu ülekäigu kohti.Tihti polegi tal mujalt üle minna,looduslikud tingimused suunavad nad lihtsalt ühtedele samadele kohtadele.Kui nüüd kojusõiduga pimeda peale jääda,siis oleks mõistlik märgi mõjupiirkonnas ilma kiirust piirava märgitagi hoog maha võtta.
Ega kui sinna ka 70 märk panna- sõidetakse ikka 90. Selleks see märk ongi- hoiatada liiklejaid- võtke kiirus maha- oidke silmi lahti! ühegi tunneli ega okastraadiga sa metsaelukat kinni ei oia- ka Soome kiirteedele satuvad põdrad! Ometigi tarastatud. Mõlemad.
Oli see Šveitsis või Norras- vahet pole- igatahes kuskil mägismaal:
Ühe ohtliku mägise kuristikujuures pandi ohutusemõttes märk üles: "Ohtlik kuristik! "
Sest pidevalt ikka lendasid autud kurvist välja. Jama kui palju.
Seisis seal see märk mis ta seisis- aastaid hulgim- a kuna keski sealt kurvist enam välja ei pand ja surma ei saand- arvas teedeamet- kuna tegu polegi enam ohtliku lõiguga- võtame märgi ära- mis ta roostetab...
Oli see Šveitsis või Norras- vahet pole- igatahes kuskil mägismaal:
Ühe ohtliku mägise kuristikujuures pandi ohutusemõttes märk üles: "Ohtlik kuristik! "
Sest pidevalt ikka lendasid autud kurvist välja. Jama kui palju.
Seisis seal see märk mis ta seisis- aastaid hulgim- a kuna keski sealt kurvist enam välja ei pand ja surma ei saand- arvas teedeamet- kuna tegu polegi enam ohtliku lõiguga- võtame märgi ära- mis ta roostetab...
tsuks nigu ma olen...
Re: Mida mõttekäigust arvata?
kütt kirjutas:Kelle algatusel üldse neid märke huvitav, pannakse...Ja ons üldse mõeldud sellele et kas neist ka kasu on...
Kas märkide ülesseseadmist mitte ei korralda maanteeamet? Olen tähele pannud, et antud märgid ilmuvad välja kindlasti siis kui samas kohas toimub surmaga lõppev liiklusõnnetus, kokkupõrkes metsloomaga rohkem, kui korra. Ise olen märganud kitsede aktiivset liikumist Tartu-Võru maanteel, tulles Võru poolt, natuke enne Maaritsat ja Osula kandis. Kas pidasid silmas ühte neist kahest piirkonnast?
Kahtluse korral jäta sõrm sirgeks !!!
See Võrust Tartu poole sõites mitte 1 ristmik peale linnapiiri vasakule vaid see 2, vasakule, u 8 km Võrust, aga ikka Tartu suund, mäkke...ja kohe laskudes olge siis ettevaatlikud nii vasakult kui paremalt...ja ka sellest kohast edasi pidevalt ja palju loomi liikvel...loodan et salakütt-kurivaim siit infi ei nopi aga suurt mõtet pole ja tegelt ka karta seda pole, asustus tihe ja mehed seal toimuval ka silma peal hoiavad.
Eks ta jah maanteeamet ole...aga huvitav, millise infi alusel see märkidepaigaldus käib ja kes algatab.
TO TRUCKER: kahjuks enamasti ikka ainult jahi ja loodusega sina peal olev inimene saab aru neist hoiatusmärkidest ja hoo maha võtab...Ja õige on ka see, et kes ei jaga ja ei taha jagada matsu seda ei pea ka kiirusepiirang ega " lamav politseinikki "... Aga aeg sätib palju asju paika.
Eks ta jah maanteeamet ole...aga huvitav, millise infi alusel see märkidepaigaldus käib ja kes algatab.
TO TRUCKER: kahjuks enamasti ikka ainult jahi ja loodusega sina peal olev inimene saab aru neist hoiatusmärkidest ja hoo maha võtab...Ja õige on ka see, et kes ei jaga ja ei taha jagada matsu seda ei pea ka kiirusepiirang ega " lamav politseinikki "... Aga aeg sätib palju asju paika.
Pole sel teel ette nagu kunagi jooksnud, ehkki sõidan Võru-Tartu vahet oma paarkümmend aastat iga nädal vähemalt 2-3 korda. Nimetatud kohtades ja mujalgi põldudel on küll alatihti näha kitsi ja mõnikord isegi põtru.
Aga sõitke vahelduseks mööda vana Võru-Tartu teed, vot seal on küll alatihti kitsed teel, vaata ainult kuidas pidurid peavad ja kummid suitsevad. Aga tegelikult on ka sel teel ainult paar sellist paarikilomeetrist lõiku, kus tihti üle tee sebivad. Ja kes põtru maanteel näha tahab, sõitku talvel Riia - Pihkva tee Eestimaist juppi Luhamaa ja Misso vahel ülbitsevad teel soola lakkudes, õige mitu põtra on seal läbi aastate ka rekka alla aetud. Keera neile autotuled peale, kisa ja tee mis tahad, ikka ei suvatse teelt minna
Aga sõitke vahelduseks mööda vana Võru-Tartu teed, vot seal on küll alatihti kitsed teel, vaata ainult kuidas pidurid peavad ja kummid suitsevad. Aga tegelikult on ka sel teel ainult paar sellist paarikilomeetrist lõiku, kus tihti üle tee sebivad. Ja kes põtru maanteel näha tahab, sõitku talvel Riia - Pihkva tee Eestimaist juppi Luhamaa ja Misso vahel ülbitsevad teel soola lakkudes, õige mitu põtra on seal läbi aastate ka rekka alla aetud. Keera neile autotuled peale, kisa ja tee mis tahad, ikka ei suvatse teelt minna

Jaht on kunst, mis nõuab ohvreid!
Nii ongi täpselt...ja ega minagi neid tunneleid igatse, lihtsalt halenaljakas jälgida kuidas mujal Euroopas (seal ikka ka palju head on mida üle võtta) asi arenenud ja meil siin ei suudeta teidki hooldada, ehitada 1X ja korralikult, rääkimata siis heade ja katsetatud asjade kohesest ülevõtmisest. Krt saadanas, aasta tagasi tehti Tartu-Võru trass korda , nö., aga kui oskad vaadata siis juba tänaseks toredasti on lagunenud.
Mida rohkem märke, seda vähem neid tähele paned. Kui oleks ainult mõni üksik, siis torkaks kohe silma. Kuna neid terve teeperv täis on, siis ei pööra juhid neile mingit tähelepanu või õigemini tähelepanu hajub paljude märkide vahel. Seda igasugust hoiatavat-suunavat-viitavat-keelavat jms märki uputavad tähelepnuvõime üle. Tihti juhtub endalgi, et märkad mingi keelu lõppu tähistavat märki, aga keelumärki ennast ei pannudki tähele ja rikud nii eeskirju.
Tegelikult on pimedal ajal suureks ohuks need helkurid teede ääres. Varem võis loomasilmi kohe tulevalgel märgata teeääres, nüüd pimestavad helkurid ära ja ei tee kaugelt vahet ka, kas loom passib võimalust teele tormata või on helkur posti küljes.
Korotshe, mida vähem segavat rämpsu tee ääres, seda rohkem inimene märkab olukorda teel ja selle ääres! Maha võtta!
Tegelikult on pimedal ajal suureks ohuks need helkurid teede ääres. Varem võis loomasilmi kohe tulevalgel märgata teeääres, nüüd pimestavad helkurid ära ja ei tee kaugelt vahet ka, kas loom passib võimalust teele tormata või on helkur posti küljes.
Korotshe, mida vähem segavat rämpsu tee ääres, seda rohkem inimene märkab olukorda teel ja selle ääres! Maha võtta!
Jaht on kunst, mis nõuab ohvreid!
Võru-Tartu-Võru
Tartu-Võru-Tartu.
Võru-Tartu-Võru.
Vahet ei ole.
kuiigavjapikk&sirrrrgeeemaaaaaaaaaaaanteeeeeeeeeeeeeeeeeee...
potsti...
mäso?
liha?
ikka...
kodo maasu!..
Näh- perenaane- saimegi oma trakatsile tutika Subaru diffrisillad!
Märgepostest teeme tiisli kärule ja pödramärkidest saab kleepse!
Võru-Tartu-Võru.
Vahet ei ole.
kuiigavjapikk&sirrrrgeeemaaaaaaaaaaaanteeeeeeeeeeeeeeeeeee...
potsti...
mäso?
liha?
ikka...
kodo maasu!..
Näh- perenaane- saimegi oma trakatsile tutika Subaru diffrisillad!
Märgepostest teeme tiisli kärule ja pödramärkidest saab kleepse!
tsuks nigu ma olen...
Re: Võru-Tartu-Võru
tsuks kirjutas:Tartu-Võru-Tartu.
Võru-Tartu-Võru.
Vahet ei ole.
kuiigavjapikk&sirrrrgeeemaaaaaaaaaaaanteeeeeeeeeeeeeeeeeee...!
Vana Võru-Tartu tee ... kurvid, tõusud, augud - põnev, magama ei jää, pollareid pole, saab sõita nigu tahad





krt, lõpetage nende sirgete uinutajate ehitamine!
Jaht on kunst, mis nõuab ohvreid!
Just nii ongi et "uinutajad"...Üliigav tee ja lisaks selline jämeda killuga pindamata et kui vesi taga siis ilgelt libe veel ka on, samas kui pinnatud suure vihmagagi hoopis teine nakkumine kuigi jah, rehve sööb ehk rohkem. Aga see selleks. "Uinutajate" vastu läänes isegi eriline "teelisand" on, mis teatud kiirustel ja pidevalt ületades teatava heli tekitab salongi, mis siis sind kas üleval hoiab või hoiatab liigsuure kiiruse eest...Eurovärk, odav värk, eh...