kakuke kirjutas:Juba peale 10 pauku tiirus on toru seest ikka paras käkk ja selle puhastamiseks tuleb lugematuid kordi tekstiiliga üle käia, võibolla on asi selles, et pole kasutanud pronksharja.
Pronksharja ongi mõtekas esimesena kasutada selleks, et see suurem mustus toru seinte küljest lahti lükata.
kakuke kirjutas:Pole teinud nii nagu eespool kirjutatud, et liikunud ainult lukust suudme poole, kuna seda tuleb ikka väga palju kordi teha
Kui nühkida tropiga või lapiga torus edasi tagasi, siis sa nühid ka seda mustust seal toru sees pigem edasi tagasi aga mitte ei lükka seda mustust torust välja, kuna tropp või lapp saab juba esimesel lükkel piisavalt mustaks ning järgmisel tõmbel see juba pigem määrib.
kakuke kirjutas:ja mul on puhastusvarras keermetega koostatav, nii et

Kas siis pronksharja ja abrasiivtroppidega saab mõne korraga hakkama?
Ma soetasin endale ka kunagi alguses selle mitmest pulgast kokku keeratava komplekti. Probleem selles, et see läks mul korduvalt keerme kohtadest kõveraks, kuna tropid liiguvad torus päris tihkelt(tihkemalt kui lapp). Muideks mina kasutan kahes mõõdus troppe, rohelised on õiges 7,62mm mõõdus aga valged on tsipa suuremad 8mm, lähevad raskemalt ja tihkemalt sisse aga ka puhastavad paremini.
kakuke kirjutas:vkx kirjutas: 5. Lõpetuseks lükkan veel kergelt õlise jõhvidega harjaga läbi toru,
Kas Sul on selleks eraldi jõhvhari, st. see millega punkt ühes toru seest üle käisid on saanud mustaks. Siit tegelikult ka uus küsimus, kas neid harju mingi vahendiga ka puhastatakse (kujutan ette, et pronksharja on ikka väga keeruline puhastada)? Nende valgete troppide kohta tegelikult sama küsimus, kuna minu kogemuse põhjal kulub tekstiili ikka omajagu.
Kuna enamus minu laskmisi toimub lasketiirus, siis olen alati solventi kasutanud.
Tänud vastuste eest.

Ei, eraldi jõhvharja ei ole. See jõhvhari on niivõrd pehme, et see ainult kannab õli torusse ja mustust ta nüüd eriti lahti ei lükka ja endaga kaasa ei too aga ma lihtsalt kuivatan ja pühin selle harja lapi sisse ära. Pronks harjaga teen samuti, olen ka pärast kasutamist lihtsalt kraanivee all ära loputanud, sest ega pronkshari samuti seda mustust tihkelt enda sisse ei ima. Samas on mul ostetud autopoest aerosool piduriketaste puhastamiseks, eemaldab metllpinnalt igasuguse rasv- ning määrdeaine ja mustuse, olen seda kasutanud vindi luku üksipulgi lahti võtmisel ja seest puhastamisel vanast õlist ja mustusest ning ka päästiku mehhanismi puhastamiseks. See sobib ka ideaalselt pronksharja puhastamiseks. Pärast pikka aega muutub luku sees olev õli siiski vanaks ja tolmu ja mustust täis ning hakkab ka niiskust imama ja hakkab seetõttu raskemalt käima kõik, nii polt ise kui ka päästiku ja lööknõela käik on raskem. Külmaga on ka oht, et asi lihtsalt jäätub ära metsas. Seepärast on vahest mõtekas ka need komponendid ära puhastada ja uue õliga üle teha. Mõni lukk(uuemad) on päris keerulise süsteemiga, mida ei ole soovitav hakata ise lammutama, siis tasuks lasta see töö ära teha mõnel spetsialistil. Tropid on ühekordseks kasutamiseks, neid ei puhastata kuidagi. Selles mõttes on vast lapid jahh vähe praktilisemad, kuna saab neid pesta ja uuesti kasutada. Seega peaks iga relvaomanik jälgima, et naine ei viskaks ühtegi vana ja aukliku sokki ega särki minema!
