niva
No 225 laiusega rehv ei tohiks veel midagi eriti lõhkuma hakata. Aga täpsemate vastuste saamiseks soovitaks sulle järgmisi kohalikke foorumeid:
http://www.ladaklubi.ee/foorum/forumdisplay.php?fid=40
http://www.4x4.ee/forum/viewforum.php?f ... f179c444b3
http://www.4x4offroad.ee/modules.php?op ... file=index
http://www.ladaklubi.ee/foorum/forumdisplay.php?fid=40
http://www.4x4.ee/forum/viewforum.php?f ... f179c444b3
http://www.4x4offroad.ee/modules.php?op ... file=index
Mida laiem rehv, seda viletsamalt lumes edasi läheb. Nival jõudu ju vähevõitu ja seda valli ees lükata on suht võimatu. Isegi võimsad jeebid liiguvad ju laiade kummide pärast lumes hulka viletsamalt kui nõrguke Niva. Need laiad kummid on vist head liival, kõrbes, et ei vaju läbi. Meie oludes on ikka kitsam rehv asjalikum. Ja ega Niva konstruktsioon teab mis varuga tehtud pole, nii et üle koormata pole mõtet tõesti.
Ise tahaks hoopis leida kõrgemaid rehve, aga sihukesi ei toodeta, või kuidas
Ise tahaks hoopis leida kõrgemaid rehve, aga sihukesi ei toodeta, või kuidas

Jaht on kunst, mis nõuab ohvreid!
-
- Postitusi: 206
- Liitunud: R Nov 21, 2003 4:42 pm
Olen nival kasutanud mitmeid rehve, alguses kui masin ostetud sai olid all 235/80R16 rehvid mis olid pärilt mingilt vene karjäärimasinalt. Muster oli jõhker, märjal pinnasel olid hed, ei vajunud üldse peaaegu kuna niva ise ju nii kerge. Aga probleem tekkis lumega, mitte et ei suutnud(selleks on aeglustid jms ja tegelt ei ole olemas liiga suuri takistusi vaid on vähe hoogu
), vaid esisilla konstruktsioonid ei pidanud vastu. Poolteljed pidasid, aga murdis katki esisilla kinnitused, millega kaasnes kogu esisilla vahetus.
Nüüdseks on all rehvid 205/80R16C mis tundub olevat optimaalne lahendus, kõrgust on rohkem kui niva originaalkummidel ja pole probleeme ka lumes olnud. Valik saigi tehtud just kummi kõrguse tõttu kuna ikka kipub juhtuma seda, et sõitmist hakkab takistama roopa sügavus.

Nüüdseks on all rehvid 205/80R16C mis tundub olevat optimaalne lahendus, kõrgust on rohkem kui niva originaalkummidel ja pole probleeme ka lumes olnud. Valik saigi tehtud just kummi kõrguse tõttu kuna ikka kipub juhtuma seda, et sõitmist hakkab takistama roopa sügavus.
-
- Postitusi: 206
- Liitunud: R Nov 21, 2003 4:42 pm
Huvitav oli see, et kui Islandil käisin, siis avaldasid sealsed jeebid muljet. Kõik olid kõvasti tõstetud, rehvid olid päris suure diameetriga. No, alguses hakkasid igasugused lääne jeebid silma (kere nagu ikka, aga kõrgus
), aga siis nägin paari niivat ka... uskumatu lausa mida nendegatehtud oli. Paras sellisega läbi mülgaste ronida (seal küll kivide teema ja lumi ka). Kahju ainult, et ühtegi pilti ei teinud nendest. Ei osanud antud hetkel selle nii palju asjast vaimustuda, et pildile asja jäädvustada (nüüd küll klõpsiks).

Viimati muutis Feen, N Nov 18, 2004 9:04 pm, muudetud 1 kord kokku.
Üks lask - liha. Kaks lasku - võib-olla. Kolm lasku...
-
- Postitusi: 206
- Liitunud: R Nov 21, 2003 4:42 pm
205/80 jaoks ei ole vaja nival originaalvedrustust muuta küll oli seda aga muudetud kui olid all 235/80 rehvid.
Seda ei tasu mainidagi, et teel püsimine oli nende 235-ga ikka päris hull kõikus nagu liinibussiga sõidaks.
Tegelikult toodab Nokian ja niva originaalmöödus 175/80 täiesti kaasaegseid (naastudega) kumme.
Seda ei tasu mainidagi, et teel püsimine oli nende 235-ga ikka päris hull kõikus nagu liinibussiga sõidaks.
Tegelikult toodab Nokian ja niva originaalmöödus 175/80 täiesti kaasaegseid (naastudega) kumme.