Kuna pisut kogemusi kogunenud selles valdkonnas, siis jagaks ka pisut muljeid.
Esiteks, mootor peaks olema vähemalt 500-ne ja kindlasti vesijahutusega. Soome spetside kogemused näitavad, et õhkjahutusega mootorid ei kesta kaua rasketes oludes sügavas lumes müttamisel.
Tasub kaugemale hoida 700 cm 3-silindrilistest mootoritest, pole eriti töökindlad ja remont kallis.
Suuremate kelkude puhul peaks kindlasti olema tagurpidikäik. El. starter pole nii tähtis, korras mootoriga käivituvad ka nöörist vedades hästi. Eks iga lisavidin kajastub ka hinnalipikul
Kui kelku vaja ainult jahi jaoks, tasuks vaadata pika ja laia lindiga töösaani. Nendel ka suusad tavaliselt laiad. Lisaks kaks käiku edasi ja üks tagasi. Kulgeb hästi ka sügava hange peal
Miinuseks minu arust liigne kohmakus, aeglane ja kallis
Parim valik oleks touring-klassi saan. Kahe kohaline, lisaks pakiraamil ka kohver pisemate asjade paigutamiseks. On ruumi ka püssikohvri kinnitamiseks. Kui sügava ja pehme lume ajaks veel laiemad suusaplastikud alla sättida, kulgeb ka hanges hästi.
Touring hea ka vahel lihtsalt auru väljalaskmiseks või naist sõidutada
Kui naisele sõit meeldima hakkab, ei vaata ta nii kriitiliselt ka saanile minevatele kulutustele
Oma järgmine valik on Polaris SKS, 500-ne 100hp. Kui rikkamaks saan, vahetan oma praeguse ratsu välja
Hetkel toimetan ise lühikese raamiga Lynx Cobraga, 500-ne vedelikjahutus, ainult 83 hp
Möödunud talve sügavas lumes sain hakkama, ainult paar korda tuli teist hangest välja sikutada. Sügavas lumes tasub meeles pidada, et gaasilink asetseb parema käe pöidla all ja seda tuleb pisut rohkem vajutada
Abiks on ka, kui seista pisut tagapool ja nina ilusti hange peale tõmmata.
Ah-jaa, besukulust kaa! Minu kogemused näitavad, et ära sööb kõik mis paaki kallatud saab! Üle pole vähemalt minul küll midagi jäänud