See jahieetika on üks tore teema, mis mind alati paelunud ja mille üle ennastki avastan ikka ja jälle juurdlemas. Minu jaoks on kõige tähtsam asi see ja millele ka minu teod kõik tuginevad, võtta elu loomalt (kui ma seda võtma lähen) võimalikult kiiresti, põhjustamata talle asjatuid kannatusi. Sellega seoses tegelikult ka minu arusaamad jahieetikast muutunud aja jooksul (juttu hea ajada, aga praktika paneb paika, mis viisil see kõige paremini toimib). Kas see loom siis parasjagu, sööb, magab, ujub, paaritub või mida iganes teeb. Kui ma tunnen, et minema jooksvat rebast käe pealt lastes on mul kordades suurem tõenäosus lasta see rebane vigaseks, siis ma valin pigem viisi, kus see rebane magab, ma panen püssi toele ja võtan ta kindla tundega ära. Ja ausõna, mul on pärast palju parem tunne seda rebast põllust ära tuua, kui tulla põllust tagasi tundega, et krt kuhugi ta vast ikka maha sureb. See magava rebase laskmise (ei viita konkreetselt kellegi peale) halvas varjus näitamine on mõnedele pigem enese teo õigustamine, et miks nad ei lasknud. Pean silmas, et pauk kallis, krt ei viitsi pärast õhtul püssi puhastada jne. Keegid peavad ju selle musta töö ka ära tegema nn prahi ära koristama, mida väikekiskjad paraku paljude sea- ja põdraküttide jaoks on. Need, kes armastavad lasta ainult nn jooksvat looma ajust, kas need siis ei mõtle sellele, et enne, kui nad metsa ajama lähevad, need loomad ju magavad ka kuskil ja magaksid seal ka edasi, kui neid ajama ei mindaks. See on selline kahepalgeline asi. Lendavat lindu lasen ma ise sellepärast, et see on minu jaoks puhtalt fun, mitte, et see on eetiline. Kindlasti oleks praaki vähem, kui lasta neid ujuvaid. Mis siis jälle on eetiline? Kes vähegi rohkem jahti pidanud, see on raudselt lasknud ka tiinet looma, olgu selleks siis kobras, metssiga, põder või metskits jne. Ise selles probleemi ei näe, kuna võtad kõigilt korraga elu. Pole nagu eriti vahet, kas lased 1 või 5 (kannatusi ju tegelikult ei põhjustata otselt neile lastuile), aga seal on minu jaoks juba suur vahe, kui lased selle ema ja pojad jäävad kuskile ripakile. Ise näiteks ei lase mingist ajast edasi rebast enam ja mõtlen,et teen seda pigem rohkem siis, kui aeg sobiv selleks. Ma ei mõista hukka tegelikult ka neid rebaselaskjaid, kes seda peale minu nn aega teevad, las teevad, aga mina seda siis tegema ei hakka.
Kui ausalt rääkida, siis mind ajab jahti kohe kindlasti adrenaliin, mis sellega kaasas käib. Kui ma ei tunneks mingit tunnet, võttes elu, siis ma vist oleks palgamõrvar. Kui tahaks ainult loodust nautida, mida ma ka vahest teen, siis püssiga pole metsa vaja minna. Selle fiilingu saab teisiti ka sealt kätte, püss on ainult tülikas vidin seljas (minu jaoks küll mingil hetkel). Minu jaoks on kindlasti tähtis ka saak, mis metsast tuleb. Kogu see kompott ajabki metsa.
Kõik see eelnev on see osa, mida nimetaks enda suhteks looduse ja loomadega, täitsa omaette teema tegelikult on suhe inimestega, kes sellega veel omakorda kaasas käivad. Pean silmas rida ametnike, seadusi, jahikaaslasi, loodushuvilisi lillelapsi jne.
kult kirjutas:Seltskonnas käitu nii ,et sinu käitumine oleks sulle endale ja kogu seltskonnale aktsepteeritav ! Ja ongi kogu eetika!
Vaata siin lähebki asi keeruliseks minu jaoks kätte ära. See, kui käitud nagu seltskonnale aktsepteeritav, siis pole tegemist mitte alati eetikaga vaid selle väljendiga, et kui hundikarjas olla tahad, tuleb koos nendega ka uluda. Ma tean vähe seltkondi, kus see nii tugevalt toimib nagu toimib jahiseltskonnas. Ja kui see seltskond tegelikult on kuhugi ´poole ummamuudu väga viltu ja enda tõekspidamised sellega kokku ei tiku minema, siis lähebki enda jaoks asi keeruliseks. Tekib rida küsimusi, kas uluda ikka kaasa või ära minna või uluda kaasa näiliselt ja talitada ikka oma äranägemise järgi või mis ...
ps. need kes tahtnud teada rohkem jahist ja kui tunnen, et tegemist mõistlike inimestega, siis neile olen asja ka selgitanud nagu vaja, aga kui tunnen, et tegemist pimesi vihkajatega, siis ennast eriliselt ei vaeva. Tuleb kohe anda märku, et tegemist legaalse asjaga ja see on sama paratamatus, nagu see, et mulle see isik ise ei meeldi. Alati ei pea saba jalge vahele tõmbama ka.
