Enamus foorumlasi on kas kogenud või kuulnud,et näiteks kokkujoodetud raudadega kombidel hakkab vintraud tihedast järjestikku laskmisest kuumenema,paisumisteed ei ole ja seega väänab ka külma sileda raua "endaga kaasa" ehk siis ülesse.Oma kunagi kokkujoodetud rauapaarist IZ94-l kukkusid küljeliistud ise lahti,mina tegin 2 vahepuksi,kus alumisel raual tervelt 1mm "vaba käiku" mistahes diametraalsuunas ja siit ka pikisuunas -ikka hakkab ülesse tõmbama.Nüüd siis juhuslikult avastasin,et ka kahe(vint)raudsest lastes juhtub sama.Isegi siis,kui lasta ainult ülemisest rauast-hakkab minema ülesse umbes 1cm/lask peale 5 lasku. Ehk kümnes lask ca.5cm ülesse,15 lask -10cm.Vahepeal üksik lask alumisest rauast kinnitas tähelepanekut,et rauad jäid paralleeli,ehk ka alumisest läheb kuul ülesse.
Kuna 10cm hajuvus 100m peale on niimõnegi jaoks "normaalne asi",võibolla polegi seda tähele pandud.Aga koti pealt lastes pole 10cm vähemasti minule talutav.
Niisiis ootaks versioone,kuidas seletada,et isegi ülemisest rauast lastes kisuvad mõlemad rauad ülesse,vaatamata "soojuspaisuvuse kompensaatorile" nende vahel.
Ise kaldun arvama,et soojeneb ja kuidagi paisub padrunipesa ümbrus-muidu peaks lastes ülemisest rauast kuul ikka alla jooksma ,aga siin ikka ülesse
